معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور:
تابناک هرمزگان- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: پنج ساحت از شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید بر به فعالیت رسیدن استعدادهای هنری و بدنی دانش اموزان دارد و در همین راستا نفرات برتر مسابقات فرهنگی و هنری کشور بدون کنکور به مراکز تربیت معلم وارد می شوند.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 08 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//حجت الاسلام محمد حسین پورثانی در آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور که در سالن دانشکده فنی و حرفه ای شهرستان میناب هرمزگان برگزار می شد، اظهار داشت: سند تحول بنیادین فقط در ساحت علمی خلاصه نمی‌شود بلکه بر این نکته اهتمام دارد که هر دانش آموز بر اساس هنر و استعداد‌هایش قابل احترام است و همچنین بر این موضوع تأکید می کند که اگر گروه‌های تئاتر درسی با به فعلیت رساندن استعدادهای خود توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند همان قدر مهم هستند که دانش آموز ما در جشن جشنواره نوجوان خوارزمی حائز رتبه برتر می‌شود.

وی افزود: با تصویب در شورای عالی فرهنگی کشور، دانش اموزان و نخبگان فرهنگی و هنری که حائز رتبه برتر کشوری می‌شوند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

به گفته حجت الاسلام پورثانی، از انجائی که سند تحول به دنبال ان است که با تمام وجود از ظرفیت هنری برای رشد و شکوفای استعداد های مختلف دانش آموزان بهره بگیرد،  به دنبال آن هستیم که در کنار جشنواره تئاتر درسی، در سال آینده جشنواره سرود درسی را نیز آغاز کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور ادامه داد: تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر درسی کشور که از خواسته ها و دغدغه های به حق مدیران کانون های  دانش آموزی کشور بود، به زودی نهائی می شود .

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه تئاتر درسی مهم‌ترین مظاهر تنوع در یادگیری می‌باشد، خاطر نشان ساخت: تا چه زمانی باید مسیر غلط و اشتباه را پیمود که توجه صرف به علم آموزی در مدارس باشد، ما معتقدیم ۱۷ هزار دانش آموز ایرانی هر کدام یک استعداد دارند. چند نفر در کشور وجود دارند که ما به آنها اهمیت ندادیم و مسیر رشد و تعالی آن را فراهم نساختیم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار