چهار هزار و ۲۸۶ هکتار اراضی در محدوده و حریم شهر‌های استان اصفهان تامین شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ 31 January 2024

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است اراضی ملی مورد نیاز تامین مسکن و خدمات عمومی پشتیبان، واقع در محدوده و حریم شهر‌ها و همچنین اراضی مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های مصوب شهرک سازی در خارج از حریم شهر‌ها را حداکثر ظرف دوماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تحویل وزارت راه و شهرسازی کند.
علیرضا قاری قرآن همچنین با اشاره به ماده ۱۰ قانون زمین شهری افزود: مطابق با این قانون تمامی زمین‌های متعلق به وزارتخانه‌ها و نیرو‌های مسلح و موسسات دولتی و بانک‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت و موسساتی که مشمول حکم هستند و تمامی بنیاد‌ها و نهاد‌های انقلابی در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار گیرد.
وی گفت: براین اساس و در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، در مجموع از سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از چهار هزار و ۲۸۶ هکتار اراضی در محدوده و حریم شهر‌های استان اصفهان تامین شده است.
قاری قرآن افزود: از این میزان در سال ۱۴۰۰، ۹۸۱ هکتار زمین داخل محدوده و حریم تامین شد؛ که ۶۲ هکتار آن داخل محدوده و ۹۱۹ هکتار داخل حریم بوده و همچنین میزان اراضی تامین شده در سال ۱۴۰۱، هزار و ۵۰۱ هکتار است که ۱۳۹ هکتار داخل محدوده و مابقی داخل حریم بوده است.
وی ادامه داد: در سال جاری تا کنون یک هزار و ۸۰۴ هکتار اراضی تحصیل شده که ۱۷ هکتار داخل محدوده و هزار ۷۸۷ هکتار داخل حریم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار