مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۵.۵ درصدی انرژی مصرفی شبکه برق استان در آذر ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 01 January 2024

تابناک خوزستان: فرامرز شادفر امروز، ۱۱ دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ماه گذشته ۲ هزار و ۲۳۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و کل تولید برق استان در ۹ ماهه سال جاری، ۳۶ هزار و ۸۷۵ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در آذرماه ۱۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۳ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از یک هزار و ۸۶۵ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در آذرماه، ۵۶ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۴ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۱۷ گیگاوات ساعت ۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در آذرماه ۱۴۰۲ با مصرف ۳ هزار و ۷۲۹ مگاوات نسبت به پیک بار آذرماه سال قبل، ۷ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: انرژی مصرفی در ۹ ماهه امسال برابر با ۳۷ هزار و ۱۹۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۴ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی ۷ هزار و ۵۱۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار