کد خبر: ۱۱۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 19 October 2015

به گزارش تابناک ایلام ، "علی شکری"، رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلام بیدار در رابطه با اعلام و یا عدم اعلام نرخ تضمینی خرید محصولات کشاورزی اظهار کرد: وزارتخانه از طریق شورای اقتصاد نرخ تضمینی را تصویب می کند و بعد از آن به استان ها ابلاغ می کنند.

وی گفت: این نرخ هر ساله به استان ایلام نیز ابلاغ و انچه که مصوب بوده خریداری شده و تاکنون نیز هیچ گونه مشکلی در استان در این زمینه وجود نداشته است.

این مسئول افزود: به منظور خرید ذرت دانه ای نیز با شرکت پشتیبانی امور دام هماهنگی ها انجام شده که به محض شروع برداشت، خرید تضمینی صورت بگیرد و به موقع مبلغی که حق کشاورزان است به آنها پرداخت شود.

رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر تنها محصول مشمول خرید تضمینی در ایلام ذرت است و باید گفت که همه محصولات مشمول خرید تضمینی نیستند.

شکری بیان کرد: محصولاتی که مشمول خرید تضمینی هستند بلافاصله ابلاغ می شوند و در زمینه خرید تضمینی در استان هیچ گونه مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده نیز چنانچه کشاورزی شرایط مربوطه را داشته باشد آماده رفع مشکلات خواهیم بود.

این مسئول عنوان کرد: در کل دو نوع نرخ تضمینی وجود دارد و برخی محصولات نرخ تضمینی آن بالاترین سطح در نظر گرفته می شود که از جمله انها می توان به چغندر، گندم و برنج و ذرت اشاره کرد.

رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان اشاره کرد: برخی محصولات از جمله جو و سیب زمینی نرخ های کم در نظر گرفته می شود تا کشاورز زمانی که در بازار توان فروش ان را نداشت، برای جبران یک سری از هزینه های انان دولت با نرخ تقریبا پایین تر از انچه که در بازار است خریداری می کند.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار