معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲ هزار و ۳۰۸ نفر در خوزستان با مشکلات قلبی و تنفسی غیرعفونی به دنبال آلودگی هوا طی چهار روز گذشته به بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 05 December 2023

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر میثم معزی بیان کرد: از روز ۱۰ الی ۱۳ آذرماه به ترتیب تعداد ۴۶۹، ۵۹۷، ۵۹۲ و ۶۵۰ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

وی افزود: تمام دست اندرکاران تامین سلامت مردم از جمله معاونت‌های درمان و بهداشت دانشگاه و زیرمجموعه‌های مرتبط از جمله مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، بیمارستان‌های تابعه و تمامی تیم‌های پزشکی و پرستاری در آمادگی کامل جهت خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

معزی از مردم درخواست کرد: در مواقع آلودگی هوا تا حد امکان از حضور در فضای باز خودداری کرده و درب‌ها و پنجره‌ها را ببندند؛ همچنین بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی، داروهای خود را به موقع مصرف کنند.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای شهرهای اهواز، خرمشهر و ماهشهر روز سه‌شنبه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

مدارس شهرهای اهواز، کارون و باوی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و خرمشهر و ماهشهر در نوبت بعد از ظهر به دلیل آلودگی هوا غیر حضوری شدند.

بر اساس گزارش ادارزه کل هواشناسی خوزستان پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا روز پنجشنبه در استان تداوم دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار