مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به توسعه کشت زعفران در شمال استان گفت: سه اتاق بازرگانی در خوزستان برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه تولید زعفران همکاری کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 02 December 2023

تابناک خوزستان: سعید حسینی‌نژاد روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: روز دوشنبه هفته جاری شکرانه برداشت زعفران در شهرستان "دزپارت" استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت زعفران در استان رونق خوبی یافته افزود: برای کسب درآمد هر چه بیشتر در این حوزه نیاز به بازاریابی و جذب سرمایه گذار است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه در کوهپایه‌های استان نیز کشت زعفران انجام می‌شود ادامه داد: اقدامات خوبی برای توسعه کشت این محصول مهم و گران قیمت کشاورزی در استان انجام شده و باید برای کسب درآمد بیشتر در این بخش برنامه‌ریزی شود.

مدیر کل اقتصادی خوزستان در ادامه با اشاره به کاهش صادرات محصولات پتروشیمی از استان افزود: گزارش علل و عوامل کاهش صادرات این محصول باید به هیات دولت ارائه شود، روند نزولی صادرات این کالا بر درآمد کشور نیز اثرگذار است.

پیش از این رییس اداره بازرگانی اداره کل صمت خوزستان مهم‌ترین عامل کاهش صادرات محصولات پتروشیمی از استان را کاهش قیمت جهانی این کالا دانست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صادرات خوراک دام ‌ممنوع است افزود: در کنار شرکت‌های توسعه نیشکر استان کارخانه‌های تولید خوراک دام ایجاد شده که این محصول را از پسماندهای نیشکر در حجم زیاد تولید می‌کنند.

حسینی‌نژاد افزود: فعالان این حوزه خواستار صادرات این کالا برای ارزآوری بیشتر و استفاده از تمام ظرفیت تولیدی کارخانه‌های خوراک دام هستند که به منظور حمایت از این بخش باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای دریافت مجوز صادرات این کالا نیز، پیگیری های جدی در دستور کار قرار گیرد.

لزوم راه اندازی شعبه‌های مستقل ارزی در مرز شلمچه

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزی خرمشهر در ادامه این نشست بیان کرد: بیش از ۲ سال از درخواست فعالان اقتصادی برای ایجاد شعبه‌های مستقل ارزی در مرز شلمچه می گذرد اما تاکنون، اقدامی انجام نشده است..

کامران مالکیان افزود: این موضوع با سه بانک ملی، تجارت و رفاه مطرح شد که تنها بانک ملی با این موضوع موافقت نکرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات درمرز شلمچه وجود دلالان ارزی است گفت: نبود صرافی رسمی در مرز شلمچه باعث شده تا مسافران و بازرگانان با مشکلاتی در این بخش روبه‌رو شوند و دلالان از این فرصت سواستفاده کنند.

در این‌نشست مصوب شد که اداره کل صمت خوزستان برای ایجاد شعب مستقل ارزی در مرز شلمچه پیگیری کنند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار