مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از احداث و تکمیل ۱۴۶ هزار متر شبکه برق با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه و بخشی عراقی این گذرگاه ها برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 22 August 2023

علی خدری سه شنبه با اشاره به آغاز حرکت پیاده‌روی زائران اربعین، و تکمیل پروژه‌های برق‌رسانی به پارکینگ ۲۱۲ هکتاری و یک هزار و ۲۰۴ موکب در طول مسیر تردد زائران، اظهار کرد: ۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۵۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۲۹ کیلومتر شبکه روشنایی، ۲ هزار و ۸۰۷ چراغ روشنایی، و ۹۸ دستگاه ترانسفورماتور، مجموع اقدامات انجام شده در پایانه های مرزی خوزستان در اربعین ۱۴۰۲ است.

وی گفت: پروژه‌های اجرا شده در مرزها، شامل تقویت ولتاژ، اورهال شبکه‌ و تجهیزات، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور و شبکه‌های تامین برق مواکب مستقر در ۲ مرز شلمچه وچذابه و شیب عراق و توسعه و تعمیرات روشنایی معابر مسیر تردد زائران است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خاطرنشان کرد: این شرکت با احداث مرکز فوریت‌های برق، کار اتصال انشعاب‌های برق مواکب به شبکه توزیع را آغاز کرده است و تا پایان مراسم اربعین جهت پشتیبانی و خدمات رسانی به صورت ویژه در منطقه حضور دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر، و پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز، ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار