مدیرکل بهزیستی استان خوزستان گفت: ۲ موکب بهزیستی خوزستان همزمان با اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شده‌اند و علاوه بر پذیرایی از زائران، خدمات توانبخشی ارایه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 20 August 2023

مهران کریمیان افزود: ارائه لوازم تخصصی کمک توانبخشی مانند ویلچر، عصا و واکر به زوار نیازمند، سالمند و کودک، تعمیر ویلچر و سایر خدمات توانبخشی و همچنین استقرار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در کنار مواکب به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله خدمات تخصصی بهزیستی خوزستان در این ایام است.

وی ادامه داد: به منظور ارائه مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی از زوار اربعین حسینی، تیم‌های محب بهزیستی نیز در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شده‌اندکه اعضای تخصصی این تیم‌ها شامل روانشناس، مددکار و مشاور به صورت داوطلبانه به عضویت این تیم‌ها درآمده‌اند و به خدمات رسانی به زائران تا اربعین ادامه خواهند داد.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان بیان کرد: در این مواکب نقل و انتقال زائرانی که قادر به پیاده روی نیستند، ساماندهی گمشدگان توسط کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی و پذیرایی با غذا و نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز به زوار اربعین و جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار