مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در صورت هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، می‌توان ظرف یک سال عقب ماندگی استان در طرح نهضت ملی مسکن را جبران کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 20 August 2023

مسعود بیات‌منش با حضور در خبرگزاری ایرنا ضمن اشاره به تلاش و برنامه ریزی های دولت سیزدهم در زمینه شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: این طرح، اصلی‌ترین پروژه دولت بوده و باید سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

وی با بیان اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور متعلق به خوزستان است افزود: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال ( تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مربوط به مسکن حمایتی است گفت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

وی افزود: استان خوزستان در بحث مسکن حمایتی با مشکل مواجه است که با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، می‌توان ظرف یک سال عقب افتادگی‌ها را جبران کرد. با توجه به تمایل مردم استان به خانه های ویلایی بیشتر است لذا بنا داریم از الگوهای ویلایی‌سازی و تراکم پایین به جای آپارتمان استفاده کنیم.

بیات‌منش گفت: برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد در قالب طرح مسکن حمایتی، چهار هزار هکتار زمین با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که ۲ هزار هکتار آن شناسایی شده و بخش دیگر آن از طریق مولدسازی تامین خواهد شد تا به مردم فشاری وارد نشود.

وی در ادامه به طرح مسکن مهر اشاره کرد و افزود: استان خوزستان در طرح مسکن مهر جزو ضعیف‌ترین استان‌ها بوده و بیشترین پروژه باقیمانده از مسکن مهر ( ۱۷ هزار واحد) در خوزستان است که باید این موضوع ساماندهی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ساخت واحد در شهر جدید رامین و شیرین‌شهر گفت: در این مناطق زمین وجود دارد ولی متقاضی نیست لذا نباید خود را فریب دهیم هر چند برای این ۲ شهر برنامه خاصی در رابطه با حمل و نقل و ویلایی‌سازی داریم .

وی رفع مشکلات راه‌های استان را نیازمند انسجام بین دستگاهی دانست و افزود: دولت نگاه مثبتی به راه‌های استان داشته و منابع خوبی اختصاص داده است که امیدوارم با کمک راهداری، پروژه‌های ملی و شریان‌های مهم استان از جمله محور اهواز - مسجدسلیمان - ایذه - اصفهان، محور بهبهان به استان فارس، چهار خطه کردن اهواز - خرمشهر و سایر گلوگاه‌های موجود در محورهای کوهستانی استان را ساماندهی کنیم.

بیات‌منش به راه اندازی و اهمیت پنج پارک لجستیک در استان اشاره کرد و گفت: خوزستان اولین استان مبدا بار در کشور است و از این مزیت باید به خوبی استفاده کرد.

استان خوزستان با مساحت بیش از ۶۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر، پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار