هشدار امام جمعه بابل به دستگاههای اجرایی استان:
چقدر مناطقی را سراغ داریم که قبلا" جنگل بود ولی ذره ذره با بی توجهی به این عامل موثر همه آنها به بیابان خشک تبدیل شده است.این مساله چه خسارت های سنگینی می تواند بر جامعه ما و نظام طبیعی ما تحمیل کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲ 07 March 2015
مانع قطع بی رویه درختان جنگلی در استان شوید.
به گزارش تابناک حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه شهرستان بابل در خطبه های این هفته نماز جمعه بابل با یادآوری روز درختکاری به روایات و احادیث مرتبط با کاشت درخت و انجام کشاورزی اشاره و تصریح کرد:
مازندران از دو نعمت جنگل و دریا برخوردار است.وظیفه ما بر حسب آیات و روایات این است که نسبت به این منابع به عنوان سرمایه بنگریم نه آنکه فقط از آنها استفاده کنیم و یا بر آلودگی آنها بیفزاییم.نه آنکه بشنویم امسال سطح زیادی از جنگل های ما متاسفانه تراشیده و درختان قطع شده و به بیابان تبدیل شده اند.
وی در ادامه به کثرت قطع درختان در جنگل های استان اشاره و افزود:چقدر مناطقی را سراغ داریم که قبلا" جنگل بود ولی ذره ذره با بی توجهی به این عامل موثر همه آنها به بیابان خشک تبدیل شده است.این مساله چه خسارت های سنگینی می تواند بر جامعه ما و نظام طبیعی ما تحمیل کند.
او با یادآوری روایات و احادیث ائمه معصومین با تاکید بر حفظ و کاشت درخت گفت:شعار هر ایرانی یک درخت باید برای جامعه ما فرهنگ شود هر کدام از ما ملتزم به رعایت این شعار شویم و درختان را به سادگی قطع نکنیم.
امام جمعه بابل در ادامه بیان داشت:چقدر با بی توجهی و عدم نظارت سازمان های مربوطه ما روبرو هستیم بویژه در استان که هر ساله با آمار سنگین قطع درختان مواجه هستیم که متاسفانه این مطلب هیچ نگرانی هم در درون کسی ایجاد نمی کند.امیدواریم که فرهنگ قطع درختان به فرهنگ درختکاری تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار