سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: بیش از ۹۸ درصد مبتلایان به کرونا در خوزستان از ابتدای شیوع آن تاکنون بهبود یافته‌اند که شاخص بسیار خوبی در مدیریت بیماری واگیردار در یک پاندمی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ 19 December 2022

دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت مطلوب فعلی کرونا در خوزستان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۶۲۸ هزار و هشت خوزستانی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۷۲۷ نفر بستری و ۶۱۷ هزار و ۷۰۲ نفر بهبود یافته‌اند.

وی افزود: در هفته گذشته تنها سه بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان ثبت شد که این رقم در هفته پیش از آن ۶ نفر بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: خوشبختانه در هفته گذشته هیچ مورد بستری و فوتی ناشی از کرونا در خوزستان گزارش نشد.
علوی بیان کرد: اگرچه کرونا روزهای آرامی را در کشور سپری می کند اما در برخی از کشورها همچون آلمان، فرانسه، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و چین، شاهد افزایش موارد ابتلا و مرگ هستیم که نباید از آنها غفلت کرد.

وی افزود: تجارب موج های گذشته کرونا به ما نشان می دهد که باید در زمینه بروز مجدد بیماری، هوشیار باشیم و شیوه نامه های بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم.
گفتنی است تاکنون حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده که پوشش نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۶ درصد، نوبت دوم حدود ۷۵ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال، حدود ۳۶ درصد بوده است.

هم اکنون تنها شهرستان هندیجان در وضعیت زرد و بقیه نقاط خوزستان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار