در مراسمی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و مقامات استان معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 02 March 2022

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه در دوران دفاع مقدس، نیروی زمینی ارتش در خط مقدم دفاع از کشور بوده و در این میان، رسته توپخانه، یکی از بخش های سرافراز نیروی زمینی بود که همواره در میدان رزم حضور داشته است.
امیر سرتیپ عباس فلاح افزود: یگان های توپخانه در دفاع از حریم آل الله در سوریه هم خوش درخشیدند و مرکز آموزش توپخانه در منطقه اصفهان هم در این بخش پیشرو بود.
وی با بیان اینکه وقتی تکیه دولت یا ملتی مانند اوکراین بر حمایت خارجی باشد، نتیجه این می شود که کشور در آستانه اِشغال قرار می گیرد، گفت: در مجموع، در بحث دفاع از کشور، جای هیچ کوتاهی نیست و همانطور که از اوائل انقلاب تاکنون، توطئه های استکبار را خنثی کرده ایم و با قدرت به راه خود ادامه می دهیم.
استاندار اصفهان هم در این مراسم به تحولات منطقه و به ویژه این روزهای اوکراین اشاره کرد و افزود: جنگ و کشتار در تمام دنیا ناراحت کننده است و جنگ در اوکراین، نتیجه بُحران زاییِ غربی ها به ویژه آمریکایی هاست.
سید رضا مرتضوی از نگاه دوگانه رسانه های غربی به جنگ در اوکراین و منطقه غرب آسیا انتقاد کرد و گفت: کشتار و ظلم به مردم بی گناه عراق، سوریه و یمن در رسانه های غرب سانسور می شود، اما در مسئله اوکراین، وضعیت به گونه دیگری به نمایش در می آید.
وی با بیان اینکه ارتش یک نیروی مردمی و مجاهد است، گفت: ارتش همواره در برابر دشمن، نیروی نترس و شجاع، کارآمد و مقتدری بوده و آماده پاسخ به هرگونه تهدیدی است.
فرمانده قرارگاه حضرت سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه هم در این نشست گفت: ما ارتش رژیم پهلوی را دیدیم که حتی سه روز هم توانِ ایستادن در برابر دشمن را نداشت؛ اما امروز، ارتشی داریم که ۸ سال در جنگ تحمیلی مقاومت کرد و ایستاد.
سردار سرتیپ پاسدار جواد استکی افزود: ارتش امروز ما الهی، ولایی، مقتدر، دشمن ستیز و آماده برای هر ماموریتی است و شاهد این گفتار، تقدیم ۴۸ هزار شهیدِ ارتش است.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید مردمی بودن خود را حفظ کنند گفت: اگر مردم نباشند، کاری پیش نمی رود؛ همان طور که نتیجه حضور نداشتن مردم را در افغانستان و اوکراین دیدیم.
در این مراسم، امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن دوست به عنوان ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری معرفی و از امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار