معاون مرکز بهداشت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به لزوم واکسیناسیون مادران باردار علیه ویروس کرونا گفت: تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار این استان بدون عارضه است.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 30 October 2021

تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار کرمانشاهی بدون عارضه است

سارا شاه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به ابتلای مادران باردار به ویروس کرونا اظهار کرد: احتمال ابتلای مادران باردار به ویروس کرونا همچون سایر افراد جامعه است.

وی افزود: در صورت ابتلای مادران باردار به ویروس کرونا عوارض جبران‌ناپذیری همچون سقط جنین محتمل بوده و حتی می‌تواند سبب مرگ مادر شود، لذا این افراد در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفتند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون مادران باردار علیه ویروس کرونا تصریح کرد: واکسن سینوفارم برای این گروه هدف تزریق شده و طبق مطالعات انجام شده در کشور سازنده این واکسن هیچ عارضه و خطری در پی تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار گزارش نشده است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار سبب ایجاد ایمنی در بدن مادر و نوزاد می‌شود، گفت: این افراد از هفته ۱۲ تا ۳۹ بارداری واکسن کرونا را تزریق و حتی دُز دوم آن را ۱۰ الی ۱۴ روز پس از زایمان می‌توانند دریافت کنند.

وی افزود: مادران بارداری که کورتون با دُز بالا مصرف می‌کنند، برای تزریق واکسن کرونا باید با مشورت پزشک مقداری از دُز کورتون مصرفی خود را کاهش داده و پس از واکسیناسیون کرونایی با تشخیص پزشک دُز مصرفی کورتون خود را افزایش دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان کرد: تا پیش از ایجاد ایمنی جمعی علیه ویروس کرونا باید دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک رعایت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار