رئیس کل دادگستری گلستان:
گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۱۰۰ جلسه دادگاه در گلستان آنلاین برگزار شده است.
کد خبر: ۹۹۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 09 October 2021

به گزارش تابناک گلستان، حیدر آسیابی در این باره اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۱۰۰ جلسه دادگاه در گلستان آنلاین برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در دادگاه های الکترونیک، طرفین پرونده، تصویری در جلسه رسیدگی شرکت کردند و دفاعیات، اظهارات و مستندات خود را به قاضی ارائه دادند.

وی بیان کرد: سال گذشته حضور تصویری در دادگاه، فقط در پرونده هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می شد اما از تیرماه امسال بستر برای برگزاری دادگاه آنلاین برای همه پرونده ها در استان فراهم شده است.

آسیابی ادامه داد: کسانی که در محاکم استان پرونده دارند و می خواهند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام می کنند و شرایط برای شرکت غیرحضوری آنا ها فراهم می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: کاهش رفت و آمد به دادگستری ها، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در هزینه ها از مزایای برگزاری دادگاه های الکترونیک است.

آسیابی افزود: همچنین در این مدت برای ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر، گواهی سوء پیشینه به صورت اینترنتی صادر شد و افراد در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به خروج از منزل، برگه عدم سوء پیشنیه خود را دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تشکیل سیستمی یا همان الکترونیکی پرونده هم امسال با تلاش همکاران قضایی و اداری ما به صورت جدی تر دنبال شد که نتیجه آن تشکیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده بدون حتی یک برگه کاغذ است که از ابتدای تشکیل پرونده تا زمان صدور رای همه مراحل سیستمی انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار