مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از محل موقوفات گلستان در ایام کرونا ۱۹۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد آزاد و دو هزار و ۱۰۰ حافظ قرآنی تربیت شدند.
کد خبر: ۹۹۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 08 October 2021

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در سخنرانی نماز جمعه به مناسبت هفته وقف در گرگان اظهار کرد: صدقه جاریه از صدقه، ارزشمندتر و اولی تر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: صدقه جاری یعنی برای ساخت مدرسه، مسجد، مصلی، بیمارستان، درمانگاه و غیره خشتی بر روی خشت گذاشته که سالیان سال مردم از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: صدقه جاری مصداق بارز وقف بوده و کارکردهای مختلف مانندکمک به موضوعات علمی، دانش بنیان، ازدواج، اشتغال، رفع گرفتاری و غیره دارد.

سلیمانی فرد ادامه داد: عنصر وقف در گسترش تمدن اسلامی نقش موثری داشته و مستشرقان هم به این مسئله اظهار کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اضافه کرد: یکی از مولفه‌های قدرت نرم نظام اسلامی اماکن متبرکه هستند که بیش از ۹۰ هزار مسجد و بیش از هشت هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد.

وی به وجود بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی در گلستان اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۸۰۰ مسجد و ۱۲۳ بقعه متبرکه وجود دارد که ملجاء و پناه مردم هستند.

سلیمانی فرد گفت: در گلستان با آگاهی و دینداری مردم، موقوفات زیادی وجود داشته و رتبه پنج کشور را در این زمینه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهارکرد: ۷۸ درصد موقوفات گلستان بعد از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده که به برکت خون شهدا و راهبری علما بوده است.

وی ادامه داد: از محل موقوفات گلستان در ایام کرونا ۱۹۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد آزاد و دو هزار و ۱۰۰ حافظ قرآنی تربیت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار