نماینده مجلس:
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رزمایش فاتحان خیبر در راستای آمادگی رزمی ارتش برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و گوشه‌ای از اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۹۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 07 October 2021

 

به گزارش تابناک گلستان، امانقلیچ شادمهر در این باره افزود: بدون تردید حضور نظامی اسراییل در منطقه و دخالت آشکار در امور و سرنوشت این کشورها به ضرر خودشان است و نباید اجازه چنین حضور و دخالتی را به این رژیم غاصب بدهند.

وی به برگزاری مانور خیبر توسط ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرزی شمال غرب کشور اشاره و آنرا در راستای آمادگی رزمی ارتش برای صیانت تمامیت ارضی کشور و گوشه‌ای از اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی دانست.

وی با اشاره به سیاست نظام و دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط حسنه با کشورهای همسایه، گفت: کشورهای غربی و رژیم غاصب اسراییل این سیاست را بر نمی‌تابند و با دخالت آشکار یا نفوذ در کشورهای منطقه بدنبال برهم زدن این روابط هستند.

وی تصریح کرد : اولویت نخست جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه بالاخص نواحی شرقی و شمالی خود به خاطر همجواری هم مرز بودن با این کشورها و همچنین مسلمان بودن آنهاست که در این موضوع شکی نیست.

وی افزود: کشورهای غربی و رژیم غاصب اسراییل با علم به این موضوع و با هدف برهم زدن این روابط حسنه در کشورهای منطقه از جمله آذربایجان و افغانستان، امارات و عراق نفوذ و حضور می‌یابند و اقدام به زدن پایگاه‌های نظامی و یا جاسوسی می‌کنند.

شادمهر اضافه کرد: این اقدامات در وهله نخست به ضرور این کشورهاست و دود آن به چشم خودشان خواهد رفت زیرا غرب و اسراییل با دخالت آشکار در امور و سرنوشت آنها، استقلال و تمامیت ارضی این کشورها را زیرسوال می‌برند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود مشکلی ندارد و این موضوع را در چهار دهه گذشته ثابت کرد و به آن افتخار می‌کند، تصریح کرد: ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت یا آسیب زدن به تمامیت ارضی و توسعه روابط با کشورهای مسلمان و شرق را نمی‌دهد.

وی گفت: در صورت هرگونه خیال خام کشورهای غربی و اسراییل برای آسیب زدن به استقلال و تمامیت ارضی ایران، جمهوری اسلامی به اتکای نیروهای مسلح مقتدر خویش بویژه ارتش و سپاه که در آمادگی کامل قرار دارند و ملت آگاه و بصیر خود پاسخ کوبنده و دندانشکن را به آنها خواهد داد.

شادمهر افزود: جمهوری اسلامی هیچگاه آغازگر جنگ یا تجازو به کشوری نبوده و نخواهد بود و به کشورهای همسایه که بعضا قصد عرض اندام دارند، توصیه می‌کند اجازه ندهند دیگر کشورها بویژه غرب و رژیم صهیونیستی در کشورشان حضور یابند و پایگاه نظامی بزنند.

وی ماهیت رژیم صهیونیستی را ایجاد جنگ و فتنه در بین کشورهای مسلمان منطقه دانست و تصریح کرد: ایران حضور نظامی و اطلاعاتی این رژیم اشتغالگر در منطقه را برخلاف سیاست توسعه روابط حسنه خود با کشورهای همسایه می‌داند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه که بیشتر آنها مصرف کننده هستند، سبب گشایش در اقتصاد داخلی و خارجی هم ایران و هم کشورهای منطقه خواهد بود و به نفع این کشورهاست که با کشور بزرگ ایران روابط دوستانه داشته و همکاری نمایند.

 ارتش جمهوری اسلامی ۹ مهرماه امسال در اقدامی هماهنگ و با استفاده از نیروهای خود در تیپ‌های ۲۱۶زرهی، ۳۱۶زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال و گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز، رزمایش نظامی بزرگ خود را تحت عنوان «فاتحان خیبر» در منطقه عمومی شمال‌غرب و بین محور پلدشت - جلفا و در نزدیکی مرز ایران با جمهوری آذربایجان، به نمایش گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار