وقوع تندباد و مواج شدن دریای خزر به خاطر استمرار فعالیت سامانه ناپایدار جوی از بامداد امروز پنجشنبه در گلستان به گفته مدیرکل هواشناسی این استان مناسب فعالیت دریانوردی و صیادی در این دریا نیست.
کد خبر: ۹۹۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 07 October 2021

نوربخش دادشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استمرار فعالیت سامانه ناپایدار جوی و وقوع تندباد دریایی در استان گفت: وزش باد با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت ارتفاع امواج دریای خزر را از یک متر بیشتر کرد.

وی اظهارداشت: از بامداد امروز تاکنون بیشینه سرعت وزش باد در مناطق ساحلی با ۵۰ کیلومتر در ساعت در شهرستان بندرترکمن به ثبت رسیده است.

به گفته وی داده های ارسالی از ایستگاه هواشناسی دریایی در محدوده منطقه  فریدپاک سرعت باد را حدود ۴۸ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج را بین ۷۵ تا ۱۱۰ سانتیمتر نشان می دهد.

 به گزارش ایرنا، بر اساس قوانین و مقررات شیلات، امروز پنجشنبه پانزدهم ماه مهر نخست روز مجاز فعالیت های ماهیگیری در دریای خزر است که ماهیگیران گلستانی فعالیتشان را آغاز کردند.

شغل هزاران نفر از اهالی گلستان در مناطق ساحلی خلیج گرگان و خزر وابسته به ماهیگیری است، بسیاری از کارکنان شرکت های پره و حتی ماهیگیران غیرمجاز به سبب شرایط آب هوایی امروز با تردید به دریا زدند.

هواشناسی: شرایط اقلیمی مناسب صیادی در خزر نیست

 به گفته مدیرکل هواشناسی گلستان بیشینه سرعت وزش باد در فرودگاه گرگان با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

داداشی افزود : بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت تناوبی این سامانه تا روز شنبه در استان است و در این مدت ابرناکی آسمان، بارندگی، مه آلودگی، رعد و برق و گاهی وزش شدید باد را تجربه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با تقویت جریانات سرد شمالی شاهد کاهش دما و استقرار هوای سرد در استان خواهیم بود و از روز یکشنبه شرایط جوی آرام در استان حاکم می‌شود و شاهد افزایش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار