رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به رشد ۹ نفری بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با رشد حدود پنج درصدی مبتلایان گفت که در حال حاضر ۲۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گلستان تحت مراقبت کادر درمان قرار دارند.
کد خبر: ۹۹۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 06 October 2021

 

به گزارش تابناک گلستان، عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه دراین باره اظهار داشت: از مجموع بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان حال ۲۲ نفر وخیم است.

وی خواستار استمرار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط ساکنان گلستان شد و خاطرنشان کرد که توقف ابتلا به کرونا و مهار این ویروس نیازمند همراهی بیشتر مردم و خودداری از ترددهای بی‌دلیل در شهر و چشم پوشی از برگزاری دورهمی خانوادگی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: تنها راه مقابله با این ویروس جهش یافته، رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان هم گفت: مجموع تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا در استان به یک میلیون و ۳۰۵هزار و ۸۱۵ دُز رسید.

علی باقری افزود: تاکنون ۸۸۳ هزار و ۱۵۶ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۴۲۲ هزار و ۶۵۹ گلستانی تزریق شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد ۱۲سال به بالا (متولدین۱۳۸۸ و قبل از آن) می‌توانند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان با گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع سکونت دارند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار