رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به همراه نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان و مسئولان محلی از مناطق روستایی ساحلی حاشیه خلیج گرگان بازدید و بر لزوم سرمایه گذاری در ایجاد روستاهای گردشگری ساحلی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 05 October 2021

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز سه شنبه از روستاهای ساحلی قره سو و چپاقلی بندرترکمن در غرب گلستان بازدید کرد، عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های بندرگز بندرترکمن گمیشان و کردکوی محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سید صادق شیرازی فرماندار شهرستان ترکمن وی را همراهی کردند.

نیکزاد در این بازدید وعده داد در صورت شکل گیری تعاونی های روستایی توسط بومیان منطقه، این تشکل ها بتوانند از حمایت‌های بنیاد مسکن در ایجاد مراکز بوم گردی گردشگری ساحلی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بهره مند شوند.
وی گفت که تقویت اقتصاد روستا محور و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای ساحلی از جمله اهداف توسعه روستاهای گردشگری است که می تواند به توسعه مناطق کم برخوردار غرب گلستان کمک کند.
به گزارش ایرنا، روستای قدیم چپاقلی واقع در محدوده ی جنوبی گرگانرود از ویژگی های منحصر به فردی در حوزه گردشگری روستایی ساحلی برخوردار است.

شغل بیشتر اهالی این روستا ماهیگیری و وابسته به دریاست، روستای قره سو هم که در مجاورت رودخانه قره سو واقع شده است از جمله مناطق گردشگری استان است.
بندرترکمن با ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در مجاورت خلیج گرگان واقع شده است.

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب حوالی ظهر امروز از طریق زمینی بعد از بازدید از استان خراسان شمالی وارد استان گلستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار