اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز سه شنبه از چند روستای ترکمن نشین گردشگرپذیر گلستان از جمله قره سو و چاپاقلی واقع غرب استان بازدید کرد.
کد خبر: ۹۹۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 05 October 2021

در این بازدید رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خواسته اهالی روستاهای یادشده الحاق زمین به بافت روستاها برای توسعه امکانات گردشگری بود که قرار شد از طریق مراحل قانونی نسبت به حل آن اقدام شود.

نیکزاد همچنین از اهالی۶۰ خانواری ساکن حاشیه سد وشمگیر که به روستای وحدت شهرستان آق قلا جابجا شدند، بازدید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب گلستان گفت: برای جابجایی و اسکان اهالی این ۶۰ خانواری که در وضعیت نامناسب زندگی می کردند، پارسال این اداره کل در قالب طرح ساخت مسکن محرومان ،چهار هکتار زمین در جوار روستای وحدت تهیه و برای ساخت هر واحد کمک بلاعوض ۴۰۰ میلیون ریال و وام ارزان قیمت ۴۰۰ میلیون ریال انجام داده است.

سیدمحمد حسینی به خبرنگار ایرنا افزود: در بازدید رییس بنیاد مسکن کشور برای تکمیل خانه های این اهالی به هر واحد ۶۰۰ میلیون ریال وام چهار درصدی با پرداخت ۲۰ ساله انجام خواهد شد تا هرچه سریعتر در خانه های خود مستقر شوند.

به گفته وی پیش بینی می شود بهره برداری از این خانه ها که در مرحله نصب درب و پنجره و گچ کاری است طی ۲ ماه آینده به پایان برسد.

گفته می شود اهالی ۶۰ خانواری که برای جابجایی آنها اقدام شده توسط بنیاد مسکن استان گلستان از قوم سیستانی هستند.

شماری از مدیران کل نهادهای بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان و مسوولان محلی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در این بازدید همراهی کردند.

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب حوالی ظهر امروز از طریق زمینی از استان خراسان شمالی وارد استان گلستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار