نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه باید فرهنگ وقف را در دل مردم ببریم، گفت: وقف مثل نماز و روزه می ماند و همه مردم باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۹۹۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 05 October 2021

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: هر حکمی که در اسلام مثل نماز و روزه بیان شده بدون فلسفه و غایت نیست و وقف نیز در شعائر اسلامی از یک فلسفه بالا و قابل توجهی برخوردار بوده است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: فلسفه وقف در این است که ثروت ها و اموال قربت الی الله در راستای ترویج دین و راه خدا و یا احسان به مردم به هر شکلی انجام شود.

وی بیان کرد: همه مردم در رابطه با وقف باید قدم بردارند و تصور می کنم که موقوفاتی که در شهر گرگان داریم در خصوص تعزیه داری و عزاداری امام حسین(ع) است و نیت واقفان و حساسیت خیران در این زمینه نیز کاملاً مشخص است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: مردم نباید تصور کنند که صرفاً افراد با تمکن مالی باید در زمینه وقف گام بردارند و باید اوقاف زمینه ای را فراهم سازد که همه مردم در تبلیغ دین و معارف اسلامی و احسان نسبت به مردم واقف باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه باید فرهنگ وقف را در دل مردم ببریم، ابراز داشت: وقف مثل نماز و روزه می ماند و همه مردم باید به آن اهتمام داشته باشند و مردم می توانند برای ترویج معارف اسلامی، احسان و نیکوکاری از طریق وقف عمل کنند.

وی افزود: ساختن یک بیمارستان، یتیم خانه، خانه سالمندان، جاده و پل و بسیاری از کارهای دیگر مثل ساخت مدارس و دانشگاه و هر آن چیزی که بتواند گره از مشکلات مردم باز کند را می‌توان در وقف بگنجانیم.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: باید تلاش کنیم نگاه مردم به وقف متحول شود، در سال های گذشته در خصوص انرژی هسته ای وقف داشتیم و این مسئله برای مردم بسیار جذابیت داشت و باید تلاش کنیم که مردم در عرصه های مورد نیاز جامعه وقف داشته باشند.

امام جمعه گرگان به کنگره یحیی بن زید (ع) اشاره کرد و گفت: امیدواریم این کنگره با شکوه تمام برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار