رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران با اشاره به برگزاری رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو کشور چین گفت: هدف کوتاه مدت این فدراسیون حضور شایسته در رشته سنگنوردی این دوره از رقابت‌هاست.
کد خبر: ۹۹۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 04 October 2021

رضا زارعی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهارداشت: رشته سنگنوردی برای دومین بار است که در مسابقات آسیایی و المپیک مجوز برگزاری گرفته و هدف این فدراسیون در کنار اهداف وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، همین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی که فدراسیون دارد با رسیدن به اهداف برنامه کوتاه مدت (درخشش در هانگژو) بتوانیم موفق به کسب سهمیه ورودی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس شویم.

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۲۲ که نوزدهمین دوره این رقابت‌ها به میزبانی چین است در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ معادل ۱۹ شهریورماه تا سه مهرماه سال ۱۴۰۱ خورشیدی برگزار می شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: امید داریم که پس از کسب مدال "رضا علیپور" در رشته سنگنوردی که به سبد ورزش کشور اضافه شد، بار دیگر شاهد کسب مدال توسط این ورزشکار و سایر ورزشکاران این فدراسیون باشیم.

زارعی با اشاره به این که ویروس کرونا در ۲ سال اخیر فعالیت‌های رشته‌های ورزشی را متوقف کرده است اما از چندی قبل با فروکش کردن شرایط این ویروس، بخشی از رقابت‌های ورزشی در دنیا آغاز شد، تصریح کرد: پیش از این قرار بود رقابت‌های یخ‌نوردی قهرمانی آسیا در ایران برگزار شود که به واسطه شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، مانع حضور ورزشکاران کشورهای مختلف و در نهایت لغو آن مسابقات شد که انتظار داریم کنفدراسیون آسیا با میزبانی مجدد ایران برای سال ۲۰۲۲ این رقابت‌ها موافقت کند.

وی بیان کرد: رقابت‌های قهرمانی جهان و جام جهانی یخ‌نوردی به شکل محدود آغاز شده و فدراسیون در پاییز و زمستان امسال اعزام‌هایی به این مسابقات خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در بُعد قهرمانی، بتوانیم با استعدادیابی مناسب و توجه ویژه به جوانان و نوجوانان آینده بهتری برای این رشته فراهم نماییم.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی یادآور شد: البته پیش از شیوع کرونا رویکرد فدراسیون به سمت پرورش نونهالان و نوجوانان به ویژه در رشته‌های قهرمانی همچون سنگ‌نوردی بود که رقابت‌های بسیاری هم برگزار شد اما محدویت‌های ورزشی در ۲ سال، اجازه نداد تا این رقابت‌ها را ادامه دهیم.

زارعی اضافه کرد: با توجه به کاهش شدت انتقال و گسترش ویروس کرونا، طی ماه آتی (تا پیش از پایان سال جاری) سومین دوره استعدادهای برتر در رشته سنگ‌نوردی با پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، در راستای بازگشت به روال اصلی استعدادیابی و استعدادپروری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت این رشته در استان‌های مختلف با بیان این که در همه استان‌های کشور قلل مرتفع زیادی وجود دارد و همین مساله باعث شده تا فعالیت‌های خوبی در کوهنوردی انجام شود، اظهارداشت: در مجموعه رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون، مساله مهم توجه به امکانات و زیرساخت‌ها است که در این خصوص استان‌هایی که از شاخص اقتصادی بهتری برخوردارند، بدون شک مربیان زیادی دارند که تلاش داریم در بحث قهرمانی توازن و تساوی را کشور برقرار کنیم.

وی یادآور شد: استان‌هایی همچون خراسان رضوی، قزوین، تهران و زنجان در رشته سنگ‌نوردی از استان‌های شاخص و مطرح کشور در رشته سنگ‌نوردی هستند و در برخی استان‌ها مانند گلستان و اصفهان تَک چهره‌هایی در حوزه قهرمانی در رشته‌های سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی نمایان شدند.

زارعی در خصوص بودجه فدراسیون کوهنوردی گفت: شرایط بد اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه شرایط اقتصادی را برای همه فدراسیون‌ها با محدودیت مواجه کرد اما براساس برنامه‌ریزی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، مبنی بر تغییر رویکرد و امتیازآوری و مدال‌آوری فدراسیون‌ها، وضعیت فدراسیون کوهنوردی در جدول کمیته المپیک و جدول وزارت ورزش و جوانان به لحاظ بودجه‌ای تغییر و بهتر شده است.

زارعی به منظور شرکت در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی گلستان به این استان سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار