رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس درشرق استان گلستان با ابراز گلایه از روند کُند مناسب‌سازی معابر شهری برای تردد معلولان گفت که بیشتر معابر اصلی و پرتردد این شهر از جمله خیابان طالقانی شرقی برای تردد جامعه هدف این اداره بویژه معولان با ویلچر مناسبت نیست.
کد خبر: ۹۹۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 04 October 2021

 مسلم نوروزی روز دوشنبه در نشست کمیته مناسب سازی محیط و مبلمان شهری گنبدکاووس یادآور شد: با اینکه مناسب سازی پیاده‌رو خیابان‌های پرتردد شهر از مصوبات چند سال قبل این کمیته است اما شهرداری فقط از سال ۹۸ مناسب سازی بخشی از خیابان طالقانی شرقی را انجام داد و بقیه این خیابان و نیز دیگر معابر شهری هنوز باقی مانده است.

وی افزود: بیشتر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از جمله اداره بهزیستی گنبدکاووس در مرکز شهر و خیابان طالقانی شرقی مستقر هستند که در صورت تکمیل مناسب سازی این خیابان، شرایط برای تردد راحت‌تر معلولان فراهم خواهد شد.

نوروزی با اشاره به تصویب تبدیل شهر مرزی اینچه‌برون به شهر بدون مانع در سال ۹۸، اضافه کرد که این مصوبه نیز به سبب نبود منابع مالی لازم تا کنون اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید برضرورت برنامه‌ریزی و مدیریت علمی برای اجرای پروژه‌های عمران شهری بویژه مناسب سازی معابر از سوی دستگاه‌های متولی، گفت: هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این پروژه‌ها از تخریب چندباره آسفالت یا موزاییک فرش معابر و پیاده‌روها جلوگیری می‌کند.   

محمدجان پاشی‌زاده افزود: اجرای طرح شهر بدون مانع در اینچه‌برون از مصوبات قبلی این کمیته بود که باتوجه به تاکید دولت نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در بودجه امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته نشد اما پیگیری لازم برای اختصاص اعتبار مورد نیاز این پروژه در سال آینده در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین احداث پارک صباح در بلوار جهاد را از دیگر مصوبات قبلی کمیته مناسب سازی محیط و مبلمان شهری گنبدکاووس دانست و اضافه کرد: به زودی نشستی مشترک با حضور فرماندار، شورای شهر و نماینده شرکت مذکور به منظور تصمیم‌گیری نهایی در زمینه اجرای این پروژه انجام می‌شود.

معابر شهری گنبدکاووس برای تردد معلولان مناسب‌ نیست

معاون فرماندار ویژه گنبدکاووس از اداره بهزیستی خواست آخرین وضعیت مناسب سازی محیط توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان را جمع بندی و در نشست بعدی ارائه دهد.

پاشی زاده گفت: شهرداری گنبدکاووس موظف است تا سال ۱۴۰۱ پروژه مناسب سازی معابر شهری از جمله خیابان طالقانی شرقی را به سرانجام برساند.

وی همچنین برلزوم بررسی و پیگیری اجرا یا عدم اجرای مصوبات این کمیته از ۲ سال قبل تا کنون تاکید کرد و افزود: مصوبات کمیته مناسب سازی محیط و مبلمان شهری برای همه اعضا و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است. 

نماینده شهرداری گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: امسال پروژه‌ مناسب سازی پیاده‌رو خیابان طالقانی شرقی و نیز بهسازی سه بوستان محله‌ای شامل شهید مهماندوست، لاله و بهارستان انجام می‌شود.

جلال الدین ابراهیمی بابیان اینکه برای اجرای مرحله نخست مناسب سازی خیابان طالقانی شرقی شامل پیاده رو ضلع جنوبی آن حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهارداشت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز تا شهریور سال آینده این پروژه انجام می‌شود و مناسب سازی پیاده رو ضلع شمالی این خیابان نیز از برنامه‌های کاری سال‌های آینده شهرداری می‌باشد.

به گفته وی، عملیات بهسازی سه بوستان‌ اشاره شده نیز با حداقل ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در مرحله تعیین پیمانکار است.  

گنبدکاووس با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸ کیلومتر مربع وسعت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار