معاون صنایع دستی گلستان:
گرگان- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از افتتاح دو خانه و یک شرکت تعاونی صنایع‌دستی در گلستان خبرداد.
کد خبر: ۹۹۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 03 October 2021

مریم حاجی‌ابراهیمی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در هفته صنایع‌دستی ۱۲ نمایشگاه موقت در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، آزادشهر، گمیشان و مراوه‌تپه برپا شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان افزود: ۲۰۵ هنرمند صنایع دستی در این نمایشگاه ها آثار خود را عرضه کردند.

وی در ادامه از افتتاح دو خانه صنایع‌دستی در استان خبرداد و گفت: این کار با هدف پشتیبانی از هنرمندان در تأمین مواد اولیه، بازاریابی و فروش محصولات با حجم سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام و برای ۵۵ نفر شغل ایجاد شد.

حاجی ابراهیمی تشریح کرد: خانه صنایع‌دستی مینای سفال شهرستان آزادشهر با اعتبار سه میلیارد ریال و ۵۰ نفر اشتغال و خانه صنایع‌دستی گمیشان با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پنج نفر اشتغال در طول این هفته به بهره‌برداری رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سومین روز از هفته گردشگری سال جاری شرکت تعاونی چند منظوره ابریشم خزر با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بندرگز به بهره‌برداری رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان با بیان این که طی این مدت چهار کارگاه آموزشی صنایع‌دستی برگزار شد، اضافه کرد: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های گالیکش، آزادشهر، گرگان و گنبدکاووس و با موضوعات بازاریابی و کسب‌وکار، ارتباط مؤثر در کسب‌وکار، طراحی محصول برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار