مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: اشکالات فنی خط اصلی انتقال آب آشامیدنی و اجرای طرح افزایش آبرسانی به شهر گرگان سبب کدری بیش از حد آب این شهر شده است که این مشکل تا فردا برطرف می شود.
کد خبر: ۹۹۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 01 October 2021

بهزاد هرمزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی مقرر شدتا یکی از پروژه‌های مشترک بین این شرکت و آب منطقه‌ای را در جهت افزایش ظرفیت آب آشامیدنی شهر گرگان را وارد مدار شود و براین اساس خط انتقال مخزن فاضل‌آباد واقع در شرق گرگان قطع و به یکی از چاه‌هایی جدید حفر شده وصل شده است.

وی یادآور شد: این عملیات باعث شد خط ۷۰۰ میلیمتری از مدار خارج شود و در شهر گرگان حدود ۱۲ ساعت با قطع آب مواجه شدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: خط انتقالی که مدت‌ها احداث شد اما فاقد آب بود و تحت فشار قرار نگرفته بود، خاک زیادی در آن نفوذ کرده بود که با وارد شدن آب، خاک تبدیل به گل و لای شده و جرم‌هایی به همراه آب وارد مخازن گردید.

هرمزی اظهارداشت: این جرم‌ها بسیار زیاد بود و از طریق مخازن وارد شبکه آب آشامیدنی شهر گرگان شد که موجبات نارضایتی شدید مردم را به همراه داشت.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان گرگانی گفت: موارد فنی از دست همکاران ما خارج است و چاهی که به دلیل خشکسالی پایین رفته و سطح سفره‌های زیرزمینی کاهش یافته، برای وارد شدن به شبکه انتقال، گل و لای به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: از ۷۸ حلقه چاه تامین کننده آب آشامیدنی شهر گرگان، ۲۶ حلقه در قسمت شرق وجود دارد که این مشکل برای آنها ایجاد شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: مشکل پیش آمده برای ۲۵ درصد کل شترکین شهر و و در منطقه شرق بوده که آن هم نیمی از مشترکین شرق دچار این مشکلات شدند.

هرمزی اضافه کرد: برای ارایه خدمت بهتر به مردم در این شرایط سه تانکر آبرسانی در منطقه دچار مشکل پیش آمده، آب آشامیدنی به مردم می‌دهند.

وی یادآور شد: مردم برای مسائل بهداشتی مشکلی برای استفاده از آب لوله‌کشی منازل ندارند اما برای استفاده آشامیدنی باید را آب را بجوشانند.

وی با بیان‌ این که همچنین یک شکستگی هم در خطوط داشتیم که به این مشکل افزوده و آن هم برطرف شد، در خصوص آخرین وضعیت آب گرگان یادآور شد: کدری مخازن اصلی تامین کننده با توجه به کلر موجود در آب، در حد مجاز است اما در سطح‌ شهر و منازل کدری تا حدودی وجود دارد که به سرعت در حال کاهش است و مردم هنوز هم نارضایتی دارند.

هرمزی گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید و چاهی ریزش نکند، تا فردا این مشکل برطرف خواهد شد.

آب آشامیدنی ۷۵ هزار مشترک شهر گرگان با استفاده از ۷۸ حلقه چاه تامین می‌شود.

گرگان جزو ۲ مرکز استان کشور است که نبود سد، مشکلاتی برای تامین آب شرب مردم ایجاد کرده است.

دولت امسال به منظور ایجاد سد میرداماد در منطقه شصت‌کلاته واقع در غرب مرکز استان، ردیف خاصی اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار