فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: ۸۷۲ نیروی این نهاد در قالب پزشک، پرستار، دانشجویان پزشکی وظیفه و سرباز برای واکسیناسیون کرونا در قالب مرحله دوم اجرای طرح شهید سردار سلیمانی با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ 12 September 2021

سرتیپ دوم علی ملک‌شاهکوهی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در گام اول اجرای طرح شهید سلیمانی برخی ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های متولی وجود داشت که برای برطرف شدن آن معایب، گام دوم با تشکیل شورای راهبردی دفاع زیستی استان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این شورا سپاه نینوا، دانشگاه علوم پزشکی، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مدیران کل امور شهری و روستایی استانداری، نیروی انتظامی، هیات امنا مساجد و امام جماعت حضور دارند که در روستاها فرماندهی این شورا با فرمانده پایگاه بسیج است و بهورز، نماینده شورا و دهیار روستا نیز عضو آن هستند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اولین برنامه محوله به این شورا، کمک به اجرای طرح واکسیناسیون است و پس از آن برخی اقدامات در قالب کارگروه‌های بیماریابی، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعمال محدودیت‌ها به صورت محله محور، کمک مومنانه، فعال بودن تیم‌های حمایتی و نظارتی و مراقبتی و روابط عمومی و فضای مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران ۱۰۰ نفر از کادر درمان به همراه یک دستگاه اکسیژن ساز، ۱۲ دستگاه آمبولانس مجهز و ۳۶ تخت بیمارستانی به گلستان اعزام شدند و در گرگان و گنبدکاووس به کادر درمان کمک کردند.

۸۷۲ نیروی سپاه گلستان در طرح واکسیناسیون کرونا همکاری دارند

ملک‌شاهکوهی ادامه داد: سپاه نینوای گلستان ۳۵ گروه جهادی برای واکسیناسیون دارد و برای کمک به اجرای این طرح در همه شهرها یک سالن و در روستاهای دارای امکان نیز یک مکان پس از تجهیز کامل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت که به زودی رزمایش میدانی شورای راهبردی دفاع زیستی محلات به صورت هفتگی در گلستان برگزار خواهد شد.

ملک‌شاهکوهی با اشاره به این که در پیک اول کرونا مشکلاتی در خصوص تامین ماسک و اقلام بهداشتی وجود داشت گفت که سپاه نینوا برای کمک به حل این مشکل در ۷۳۰ کارگاه کوچک و بزرگ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک تولید کرد.

وی یادآور شد: در همان مقطع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کارت هدیه، ۴۲۰ سری جهیزیه، ۲۴ هزار پوشاک و البسه ورزشی و ۱۵ هزار بسته نوشت افزار برای خانواده های نیازمند تامین و زمینه آزادی ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

وی بیان کرد: این اقدامات با هزار گروه جهادی در قالب ۸۰ هزار نفر روز انجام شد و تا پایان ماه صفر امسال نیز ۵۰ هزار بسته معیشتی میان جامعه هدف توزیع می‌شود.

ملک‌شاهکوهی یادآور شد: در راستای ماموریت مراقبت و غربالگری ۸۷۱ تیم، ماموریت نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ۵۵۲ تیم با ۲۳۵ هزار و ۲۳۱ نظارت و ماموریت حمایتی شامل شناسایی و کمک به خانواده‌های آسیب دیده، تهیه بسته حمایتی، کمک مومنانه، خرید ارزاق روزانه، تامین دارو، مراقبت از بیماران فاقد سرپرست و بیماران قرنطینه خانگی ۵۵۸ تیم بکارگیری شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۵۰ هزار و ۲۴۹ خانوار استان، ۲۹۰ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی شناسایی و غربالگری شدند که جمعیت تحت پوشش یک میلیون و صدهزار نفر را شامل می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار