با هدف سخت گیری بر سارقان
شعب ویژه برای رسیدگی به سرقت گلستان مصوب تعیین شد.
کد خبر: ۹۹۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 04 September 2021

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بر برخورد سخت گیرانه با سارقان تاکید کرد و گفت: شعب تخصصی در دادسراها ، دادگاه ها و محاکم تجدید نظر استان برای رسیدگی قاطع به پرونده های سرقت در نظر گرفته ایم .
حیدر آسیابی افزود : محکومان سابقه دار سرقت در زندان ها هم از آیین نامه ها و دستورالعمل های اعطای تسهیلات شامل عفو ، تخفیف و مرخصی تا پایان دوران محکومیت خود مستثنی هستند .
آسیابی به بهره مندی از ظرفیت بسیج برای کاهش سرقت در استان هم اشاره کرد و افزود: در قالب تفاهم نامه سه جانبه دادگستری ، نیروی انتظامی و بسیج ، گشت های شبانه رضویون در محله ها به ویژه مناطق پرخطر بیشتر می شود .
وی ، استفاده از نگهبان محله را یکی دیگر از راهکارهای کاهش سرقت عنوان کرد و گفت: کاهش سرقت و جرم نیاز به مشارکت همه مردم دارد و امیدواریم در این بخش فعال تر وارد عمل شوند .
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه درباره مشکلات عشایر استان هم که در این جلسه به آن پرداخته شد گفت: قرار شد نیاز ها و مشکلات عشایر استان به تفکیک دستگاه ها مشخص و برای رفع به آنان ابلاغ شود ، دادگستری هم عملکرد این دستگاه ها را بررسی و برای مدیرانی که وظایف قانونی خود در قبال عشایر را انجام ندهند پرونده ترک فعل تشکیل می دهد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: سارقان بیشتر محکومان زندان های استان را تشکیل می دهند که نشان می دهد دادگستری و نیروی انتظامی وظیفه خود در بخش برخورد را درست انجام می دهند .
حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: ساماندهی ضایعات ، افزایش گشت های شبانه در مناطق پرخطر و استفاده از نگهبان محله از جمله مواردیست که ما در حوزه پیشگیری و کاهش سرقت دنبال می کنیم که نیازمند همکاری بیشتر مردم و دستگاه های اجرایی هم هست .
سیدحسینی در ادامه گفت: یکی از معضلات ما در بخش سرقت های خرد ، سرقت کابل های برق است که با پیگیری هایی که از پارسال انجام دادیم قرار شد سیم های کابل بدون سیم مس به جای کابل های مسی استفاده شود که از هفته پیش کار جایگزینی این کابل ها در استان آغاز شد .
فرمانده انتظامی استان هم در جلسه امروز با اشاره به افزایش سرقت های خرد در استان گفت: نیمی از سارقان دستگیر شده از ابتدای امسال افرادی هستند که برای اولین بار سرقت کرده اند .
سردار محمدسعید فاضل دادگر به موضوع معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود پیگیری هایی که داشتیم همچنان امکانات استان برای نگهداری و کمک به ترک این افراد کافی نیست و باید دستگاه های دیگر هم در این بخش پای کار بیایند .
نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: برای کاهش سرقت در روستاها با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی علاوه بر فعال شدن گشت های شبانه ، تا پایان امسال ورودی و خروجی همه روستاهای استان ، دوربین نصب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار