فرماندار کلاله در شرق استان گلستان با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار شدید، از روستاییان این شهرستان خواست از ظهر فردا( جمعه) تا روز شنبه در مسیر رودخانه‌های اصلی و فصلی تردد نداشته باشند.
کد خبر: ۹۹۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 02 September 2021

به گزارش «تابناک گلستان»، محمد ابراهیمی تودرواری در این باره اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش‌های رگباری تمام دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران کلاله در کنار دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل برای مقابله با هرگونه خسارت ناشی از سیلاب و وزش باد شدید هستند.

وی افزود: طبق پیش بینی هواشناسی از ظهر جمعه تا روز شنبه احتمال رگبار پراکنده و وزش باد شدید همراه با کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما و آبگرفتگی برخی معابر و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در استان وجود دارد لذا تمام نهادهای خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند.

فرماندار کلاله تصریح کرد: همچنین آخرین وضعیت شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب و طوفان در ۲ روز آینده از طریق مساجد روستاهای شهرستان به مردم اطلاع رسانی شده تا از تردد در نقاط سیل‌خیز و مسیر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

ابراهیمی افزود: اهالی روستاهای کوهستانی در مسیر سیلاب بخش پیشکمر و روستاهای در مسیر رودخانه‌های دوغ و آق‌سو بخش مرکزی کلاله مانند یکه قوز، صالح آباد چقرلی، کاظم خوجه و سوار بالا و پایین با توجه به موقعیت جغرافیایی باید بیش از سایر نقاط این شهرستان هشدار هواشناسی نسبت به وقوع بارندگی را جدی تلقی کنند.

وی یادآورد شد: طبق اعلام کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، بارش رگباری و پراکنده باران روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته نیز ۱۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به راه‌های دسترسی، معابر روستایی، تاسیسات شهری و چند واحد دامداری این شهرستان خسارت زد.

بارش رگباری و نقطه‌ای باران با مدت زمان نیم تا یک ساعت روزهای چهارم و پنجم شهریور ماه جاری در برخی نقاط شرق گلستان که بعضا همراه با وزش شدید باد (طوفان) با سرعت ۵۰ تا ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت بود، سبب جاری شدن روان آب و سیلاب و نیز خسارت به برخی واحدهای مسکونی، دامداری، راه‌های ارتباطی و مزارع کشاورزی و نیز آبگرفتیگی معابر شهری و روستایی این منطقه شد.

 به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط جغرافیایی نیمه خشک تا خشک کلاله، وقوع بلایای اقلیمی همچون سیل، خشکسالی و طوفان در سال‌های اخیر خسارت‌ زیادی به بخش‌های زیربنایی این شهرستان وارد کرده است.

شهرستان کلاله واقع در شرق گلستان با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت از ۲ بخش مرکزی و پیشکمر و ۲ شهر کلاله و فراغی تشکیل شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار