مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان همچنان بحرانی است به طوری که اکنون ۲ برابر ظرفیت بیمارستان‌های منطقه بیماران کرونایی بستری هستند.
کد خبر: ۹۸۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 27 August 2021

فرهاد بدیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در پیک‌های قبلی تا ۲۵۰ بیمار کرونایی در هفت بیمارستان دولتی، نیمه دولتی و خصوصی گنبدکاووس بستری بودند که در پیک پنجم این تعداد به دست کم ۵۰۰ نفر رسید.

وی افزود: با وجود کاهش آمار بیماران کرونایی بستری در مقایسه با روزهای گذشته، همچنان ۳۸۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های شهرستان نگهداری می‌شوند و به عنوان نمونه در بیمارستان پیامبراعظم(ص) ۱۵۰ بیمار کرونایی پذیرش شدند که ۵۰ نفر بیشتر از ظرفیت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با گلایه از جدی نگرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم در پیک پنجم شیوع کرونا در مقایسه با پیک‌های قبلی، تصریح کرد: ۷۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های گنبد ساکن این شهرستان هستند و بقیه از شهرهای همجوار پذیرش شدند.

بدیعی ادامه داد: ۵۶ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌های گنبدکاووس نگهداری می‌شوند و همچنان ۲۰ بیمار بدحال دیگر در انتظار خالی شدن تخت برای پذیرش در این بخش هستند.

وی با بیان اینکه شب گذشته ۴۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های شهرستان پذیرش و ۲۶ بیمار نیز ترخیص شدند، اظهارداشت: علاوه بر بیماران بستری، به طور میانگین روزانه حدود ۲۵۰ بیمار کرونایی در گنبدکاووس خدمات سرپایی و داروی رمدسیویر دریافت می‌کنند.

وی جامعه هدف بالای ۱۸ سال مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تزریق واکسن کرونا در گنبدکاووس را ۲۳۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد : از ۲۳ بهمن سال گذشته که تزریق واکسن کرونا با اولویت کادر درمان در این شهرستان شروع شد تا کنون بیش از ۷۷ هزار نفر معادل ۳۴ درصد از واجدین شرایط واکسن کرونا دریافت کردند.

بدیعی بیان کرد: با وجود اینکه گنبدکاووس از لحاظ انجام واکسیناسیون کرونا بعد از گرگان در جایگاه دوم استانی قرار دارد باز هم استقبال مردم به حد مطلوب نرسیده لذا از واجدین شرایط خواست با مراجعه به مراکز تزریق واکسن در مناطق شهری و روستایی در قطع چرخه شیوع کرونا همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس بابیان اینکه هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصد در بدن ایجاد نمی‌کند، گفت: مردم نباید منتظر واکسن خاصی باشند زیرا واکسن‌های موجود ایمنی لازم را برای مقابله با کرونا ایجاد می‌کند.

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس از ۱۲ تیرماه امسال برای پنجمین بار قرمز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار