مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: مطالبات سیب زمینی کاران استان گلستان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۸۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 24 August 2021

سیدمحمد موسوی گفت: در اجرای سیاست‌های حمایتی سازمان مرکزی تعاون روستایی از کشاورزان در پی کاهش قیمت محصول سیب زمینی در سطح کشور و احتمال ضرر و زیان کشاورزان، این سازمان با مجوز وزیر جهاد کشاورزی، مبادرت به خرید سیب زمینی تابستانه مازاد بر نیاز صنف، صنعت و صادرات، از کشاورزان استان گلستان بر پایه قیمت حمایتی هر کیلو ۱۷ هزار ریال کرد.

موسوی ضمن اشاره به استقرار ۱۰ مرکز برای خریداری این محصول از کشاورزان در استان گلستان گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی طی ۷۰۷ محموله از کشاورزان استان خریداری و کل وجه سیب زمینی خریداری شده، تسویه شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در خصوص علت خرید اعلام کرد: در سال جاری به دلیل خشکسالی و بارش برف سنگین در اسفند ماه که باعث سرمازدگی سطح سبز محصول و صرف زمان برای جوانه زنی مجدد شد، برداشت این محصول در استان گلستان با تأخیر انجام و با محصول مناطق دیگر کشور مانند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری همزمان شد.

وی ادامه داد: این امر موجب اشباع بازار و افت قیمت این محصول شد و بر این اساس سازمان تعاون روستایی با خرید سیب زمینی (با قابلیت ماندگاری حداقلی) استان گلستان و جلوگیری از ورود بی رویه محصول مازاد به بازار، توانست قیمت این محصول را در سایر نقاط کشور نیز تنظیم و به نفع کشاورزان تعدیل کند تا از زیان کشاورزان سیب زمینی کار تابستانه در سطح کشور جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار