با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا:
استاندار گلستان گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا در راستای کاهش و مقابله با ویروس کرونا، مراکز تفریحی، گردشگری، تجمعی و استخرها و پارک‌ها این استان همچنان تعطیل است و فعالیت اصناف و پاساژها طی امروز و فردا مشخص و ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 22 August 2021

به گزارش تابناک گلستان، هادی حق‌شناس روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سالن جلسات استانداری افزود: با توجه به فعالیت مشاغل از امروز و عادی شدن روند کاری از فردا دوشنبه که از ساعت ۷.۳۰ صبح الی ۱۴.۳۰ خواهد بود و تعطیلی پنجشنبه‌ها لغو شده ، فعالیت پاساژها مسقف، اصناف، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیریایی در فضای بسته، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته به استثنای پاساژهای تخصصی مانند لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات و کامپیوتر و پاساژهای تخصصی مانند کیف و کفش، پوشاک و موبایل مجاز به فعالیت نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ‌وحش‌ها و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی همچنان تعطیل هستند.

وی یادآور شد: با توجه به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت ترددها، در تعطیلات این دوره ۴۵ درصد کاهش تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

حق‌شناس ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از فردا دوشنبه اول شهریور ساعت کاری ادارات و روزهای کاری به روال عادی باز خواهد گشت اما در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان پروتکل دورکاری باید اجرایی شود.

استاندار گلستان گفت: عادی‌انگاری مساله‌ای است که این روزها باعث شیوع و تجدید کرونا می‌شود و اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک، شرکت نکردن در تجمعات و مراسم مختلف به یک‌ فرهنگ تبدیل نشود، در پیک ششم تبعات بیشتری گریبان استان را خواهد گرفت.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی استان مجوز ورود یک میلیون واکسن را با مسئولیت استاندار خواهد داشت و هزینه آن از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد و سپاه نینوا استان نیز امنیت حمل و نقل آن را عهده‌دار خواهد بود.

وی افزود: این واکسن ابتدا به مجموعه‌ای که اداره کل صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند، تزریق می‌شود و مابقی آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان جهت استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

استاندار گلستان گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است در شهرک‌های صنعتی سوله‌های قابل واگذاری را معرفی و دانشگاه آن را خریداری و به مرکز درمانی بستری دایم تبدیل کند و سالن‌ها و سوله‌های سپاه نینوا استان به صورت کوتاه مدت سه ساله در اختیار دانشگاه برای این نوع کاربری قرار خواهد گرفت.

حق‌شناس تصریح کرد: به منظور سرعت عمل بیشتر در تزریق واکسن به خصوص در مرکز استان، نمایشگاه بین‌المللی گرگان به عنوان دومین مرکز واکسیناسیون خودرویی و مصلی نماز جمعه مرکز استان به عنوان مرکز تجمیعی آماده تزریق واکسن واجدین شرایط هستند.

استاندار گلستان اضافه کرد: هیات‌های عزاداری به خوبی شیوه‌نامه‌های ابلاغی را رعایت کردند و نباید تعداد انگشت‌شمار هیات‌هایی که ابلاغیه‌ها را رعایت نکردن را نباید به همه بسط و گسترش داد که البته نتایج عزاداری‌های محرم در وضعیت کرونا ۲ هفته دیگر مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون پزشکی و درمان مجلس و معاون درمان وزبر بهداشت به استان، خاطرنشان کرد: تا هفته گذشته ۵۰ دستگاه ونتیلاتور وارد استان شده و حدود ۵۰ دستگاه دیگر در این سفر برای استان‌ مصوب شد و توجه به زیرساخت‌های بیمارستانی و تاسیسات مراکز درمانی از دیگر مصوبات این سفر بود.

در زمان حاضر هزار و ۸۰۶ نفر به علت کرونا در گلستان بستری هستند که ۲۲۸ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۸۰ نفر از آنان وخیم است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار