توافقنامه احداث زیرساخت‌های شهرک شیلاتی استان گلستان امضاء شد.
کد خبر: ۹۸۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 02 August 2021

مدیرکل شیلات گلستان با اعلام این خبر گفت: به منظور احداث زیرساخت‌های شهرک شیلاتی به مساحت ۶۵۰۰هکتار در شهرستان گمیشان، توافق نامه چهارجانبه بین وزارت جهاد کشاورزی به عنوان کارفرما، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری گلستان امضا شد.

سید جواد قدس علوی افزود: این تفاهم نامه در اجرای بند‌های (۱)، (۳)، (۷) و (۱۰) سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، مبنی بر محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت و رقابت پذیری اقتصاد و بکارگیری ظرفیت و قابلیت های متنوع در مناطق مختلف کشور در بخش کشاورزی، منعقد شد.

وی افزود: این توافق نامه با هدف ایجاد اشتغال پایدار، جهش تولید و تامین امنیت غذایی کشور و گسترش سرمایه گذاری در سال جهش تولید، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی طرفین و رعایت دیگر قوانین و مقررات حاکم امضاء شد.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به موضوع این توافق نامه اظهار کرد: اجرای کامل عملیات احداث زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک (مرحله دوم پرورش میگو و مجتمع ماهیان خاویاری) بر اساس مطالعات موجود شامل احداث سامانه آبگیر، کانال‌های آبرسان، زهکش‌های تخلیه، ابنیه‌های فنی مسیر، جاده‌های دسترسی، استخر لاگون، شبکه‌های انتقال اصلی و فرعی برق و گاز، در سطح ۶۵۰۰ هکتار، از موضوعات اجرایی مندرج در این توافق نامه است.

قدس علوی در خصوص تعهدات هر یک از طرفین این توافق نامه افزود: صدور جواز تاسیس برای ایجاد شهرک شیلاتی گمیشان و مزارع زیر مجموعه آن، از زمره تعهدات شرکت شهرک‌های کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی در این توافق نامه است.

وی گفت: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار عهده دار تعهداتی است که از جمله مهم‌ترین آنها تامین ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات موضوع توافق نامه است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: بر اساس این قرار داد قرارگاه متعهد شد عملیات اجرایی زیرساخت‌ها را به گونه‌ای زمان بندی و فاز بندی کند که کل عملیات اجرایی موضوع توافق نامه تا پایان سال پنجم به اتمام برسد بطوری که از ابتدای سال سوم به بعد هرساله امکان بهره برداری بخشی از مزارع پرورشی وجود داشته باشد.

وی تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت شهرک‌های کشاورزی را نیز در زمره تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور دانست.

قدس علوی گفت: استانداری گلستان نیز به عنوان طرف چهارم این توافق نامه در خصوص مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی استان به همکاری برای انجام طرح و هماهنگی تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت مورد نیاز بهره برداران و رفع موانع بانکی با همکاری طرف اول، تعهد کرده است.

با امضای این توافق نامه عملیات احداث زیرساخت‌های شهرک شیلاتی گمیشان به مساحت ۶۵۰۰هکتار که شامل فاز دوم مجتمع پرورش میگو و مجتمع خاویاری می‌شود، اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار