امسال ۳۵ دوره آموزشی برای ارتقاء دانش کشاورزان گلستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۸۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 02 August 2021

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب گفت:بیش از ۲۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند که پارسال ۱۳۵ دوره برای ۷ هزار و ۷۴۷ نفر روز برگزار شد و امسال ۳۵ دوره برای یک هزارو ۳۱۷ نفر روز آموزش برگزار می شود.

محمد سبزه گفت:در این دوره ها دانش نوین زراعت و باغبانی ،مکانیزاسیون و حفظ نباتات ،امور دام و پروزش زنبور عسل و آب و خاک و تولید محصولات سالم و ارگانیک آموز داده می شود.

وی افزود:بیش از۳۵۰ کارشناس پهنه در ۴۵ مرکز آموزش و ترویجی جهاد کشاورزی گلستان فعالیت می کنند و هرسال حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی دفتر ترویج استان و حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات  ملی و بخش های اجرایی جهاد کشاورزی استان را برای آموزش کشاورزان و تجهیز ۴۵ مرکز ترویج استان هزینه می‌کنیم.

 سبزه با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: تهیه یک برنامه کشاورزی در هفته از تلویزیون و سه برنامه از رادیو مرکز گلستان، تهیه و تولید ۵ فیلم کوتاه آموزشی و ۳ فیلم آموزشی ترویجی در هر سال ، آموزش کشاورزان وآموزش ویژه زنان روستایی و عشایری  و پخش آن از طریق شبکه های اجتماعی از برنامه های امسال این دفتر است.

وی افزود: هرسال ۶۵ کشاورز نمونه بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری و شیلاتی بر اساس معیار‌ها شناسایی و در یک همایش استان  به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در دی ماه مورد تقدیر قرار می‌گیرند و علل موفقیت آن‌ها را از طریق کانون های یادگیری و به کشاورزان استان معرفی می‌کنیم.

وی از فعالیت کانال اختصاصی مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان بنام استودیو کشاورز شبکه برکت خبر داد و افزود: هر هفته دو برنامه آموزشی ترویجی مورد نیاز کشاورزان استان را در این استودیو تولید و برای مخاطبان عضو از سراسر کشور پخش می‌کنیم.

سبزه همچنین حضور محققان معین در مراکز ترویجی و آموزش های مهارتی به کشاورزان را از فعالیت های این دفتر برای ارتقاء دانش بهره برداران بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار