منتخب شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تله کابین گرگان در دو مرحله تأییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی را دریافت کرده و مخالفان پروژه باید به نظرات کارشناسی دستگاه‌های متولی احترام بگذارند.
کد خبر: ۹۸۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 24 July 2021

ناصر گرزین عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: برنامه‌های شورا باید در جهت خدمت به مردم باشد و انتظار می‌رود اعضای شورا انسجام، وحدت و همگرایی خود را حفظ کنند و حق و مصلحت مردم را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند.

وی گفت: منتخبان شورا در قبال اعتمادی که مردم به آنها کردند باید پاسخگو باشند و هر روز باید در مسیر افزایش کارآمدی و جلوگیری از رقابت‌های حاشیه‌ای، شرایط بهتری برای زیست شهروندان ایجاد کنند.

منتخب اول مردم گرگان در شورای اسلامی شهر بیان داشت: با اینکه وضعیت اقتصادی و شیوع کرونا سبب شد تا در بسیاری از بخش‌ها دچار مشکل شدیم اما هنر این است که با وجود مشکلات برنامه‌های خود را محقق کنیم و در دوره کنونی مدیریت شهری گرگان اقدامات بسیار قابل توجهی رخ داده است. اقدامات عمرانی، مباحث فرهنگی، فضای سبز شهری و غیره از جمله موضوعاتی است که در گرگان اتفاقات خوبی درباره آنها رخ داده است.

وی گفت: اگر قرار است گرگان تبدیل به مقصد گردشگری شود باید به زیرساخت‌های آن هم توجه کنیم. در دوره کنونی مجوزهای تله کابین نهایی شده و باید به نظرات کارشناسی احترام گذاشت نمی‌توان نظر شورای عالی معماری و شهرسازی را نادیده بگیریم و همواره با این پروژه تحول‌زا مخالفت کنیم.

گرزین خاطرنشان کرد: اتفاقا تله کابین گرگان دوبار تأییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی را دریافت کرده و باید این مطالبه بحق شهروندان، طبق قانون اجرایی شود.

وی گفت: در کنار همه این ها باید چشم اندازی برای آینده داشته باشیم و شورای ششم در کنار تکمیل پروژه‌های کنونی باید برای برخی موضوعات از جمله آرامستان جدید چاره اندیشی کند. ادامه بازآفرینی بافت تاریخی و فرسوده از دیگر موضوعات اولویت‌دار شهر است و شهرداری گرگان با 10 میلیارد تومان هزینه‌ای که انجام داده امروز شاهد رونق گردشگری و اقتصادی در بافت تاریخی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: خرید 20 دستگاه اتوبوس بعد از چند دهه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شد و در شورای ششم هم باید به این موضوع توجه کرد.

وی شفافیت در مدیریت شهری را یک اصل اساسی و ضروری دانست و گفت: نباید چیزی را از شهروندان پنهان کرد حتی قراردادهای شهری هم باید در دسترس مردم قرار بگیرد. توجه به روح و روان شهر و شهروندان هم موضوع بسیار مهمی است؛ در این دوره نیاز محلات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا با مشارکت مردم، مشکلات و کمبودها را رفع کنیم. ما معتقد هستیم شهر انسان محور نباید یک شعار باشد بلکه باید در عمل هم اتفاق بیفتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار