سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس در شرق استان گلستان اظهارداشت که برخی اقلام و تجهیزات آموزشی این مرکز بویژه در رشته‌های تعمیرکار خودرو و موتورسیکلت، تاسیسات حرارتی و برودتی، جوشکاری و برق صنعتی نیازمند نوسازی است که تحقق آن به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۸۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 24 July 2021

محمود نیازی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) گفت که پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار مورد نیاز برای نوسازی اقلام و تجهیزات آموزشی از طریق منابع استانی و ملی انجام شده است.

وی از پیش بینی ۴۵ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز فنی حرفه‌ای دولتی بانوان و ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای راه‌اندازی سوله (سالن) آموزشی چند منظوره گنبدکاووس هر ۲ از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شهرستان درسال جاری خبر داد.

نیازی با یادآوری اینکه عملیات ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان گنبدکاووس با پیش بینی کارگاه‌های متنوع مطابق با نیاز روز جامعه از سال ۹۰ آغاز شده و تا کنون با صرف حدود ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار فقط ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: تکمیل این مرکز آموزشی به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد که درصورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز تا سال ۱۴۰۱ تکمیل و آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس همچنین گفت که طی سه ماه نخست امسال ۷۶ دوره آموزشی باحضور ۵۳۳ نفر توسط مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی این شهرستان با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی برای دانشجویان، افراد تحت پوشش بهزیستی، معتادان بهبود یافته، زندانیان، افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی، سربازان پادگان، جامعه عشایری و محیط کار واقعی برگزار شد.

وی افزود: درسه ماه نخست امسال همچنین ۳۴۸ زن و ۱۳۱ نفر مرد در کلاس‌های برگزار شده توسط ۶۹ آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی گنبدکاووس شرکت کردند.

نیازی با گرامی‌داشت هفته مهارت گفت که در این هفته سه مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد با رویکرد بهداشت ایمنی، گردشگری و امور مالی در گنبدکاووس افتتاح می‌شود که ۲ مرکز آن امروز افتتاح شد.

وی همچنین بابیان اینکه مهارت آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای پس از پایان دوره آماده ورود به بازار کار هستند، برلزوم همکاری بیشتر برخی ادارات و نهادها از جمله تامین اجتماعی جهت بیمه آنها و نیز صندوق کارآفرینی امید و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تاکید کرد.

همچنین در این نشست "حاجی امان یلمه" معاون آموزش مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان نیز حضور داشت که در سخنانی کوتاه از رسانه‌های گروهی و ارتباط جمعی درخواست کرد تا برای بهره‌مندی و حضور بیشتر جوانان در دورره‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ورود به بازار کار فرهنگ سازی نمایند.

وی گفت: مطابق بررسی‌های انجام شده درسال ۹۸ حدود ۵۵ درصد و درسال ۹۹ حدود ۶۳ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال کارجویان شده است.

همچنین امروز نخستین کلینیک تخصصی آموزش دوره‌های بازاریابی و کسب و کار شرق استان گلستان با زیربنای ۱۲۰ متر مربع در گنبدکاووس آغاز به‌کار کرد.

گنبدکاووس با ۳۷۳ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار