مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت که از ابتدای سال جاری تا کنون‌ ۶ هزار و ۸۹۳ نفر در این استان با شرکت در کارگاه‌ها و کلاس‌های مهارت آموزی مراکز دولتی و خصوصی موفق به فراگیری مهارت شدند.
کد خبر: ۹۸۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 24 July 2021

 سیدعلیرضا حسینی طلب روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) با اشاره به برگزاری آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در گلستان اظهار داشت: باتوجه به ۱۹ گروه هدف آموزشی این اداره کل، شمار مهارت آموزان در این استان تا پایان سال جاری به بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی  با اشاره به اهمیت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای جوانان، یادآور شد که در سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۹۸ نفر از طریق ۱۸ مرکز دولتی در ۱۴ شهرستان استان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای مهارت آموختند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان، ۵۵ درصد کارجویان در سال ۹۸ و ۶۳ درصد در سال گذشته جذب بازار کار شدند.

حسینی طلب به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود که از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۱۵ نفر در ۳۷۵ کارگاه آموزشی فرایند استاد - شاگردی را سپری کردند.

وی از افتتاح دپارتمان ملی مهارت سبز  مرکز آموزش فنی و ‏حرفه‌ای شهرستان کردکوی خبر داد و افزود: این مرکز با هدف توانمندسازی جوانان تحصیل کرده جویای کار فاقد مهارت‌های روز بازارکار و ‏ایجاد فرصت‌های جدید شغلی با اعتبار چهار میلیارد ریال  فردا یکشنبه سوم مرداد در این شهرستان با حضور مقامات استانی افتتاح می‌شود. 

حسینی طلب از افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از یک میلیارد و ۵۵ میلیون ریال در سال ۹۲ به ۵۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز ۲۹۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال برای احداث و تجهیز مراکز گنبدکاووس، مراوه تپه، نی تپه فندرسک، گمیشان، هتلداری و بوم گردی گرگان پیش بینی شده است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان گفت که مهارت آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود و تنها راه برون رفت از بیکاری ترویج مهارت‌های فنی در بین مردم است.

وی تاکید کرد: باید مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوان با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز استان گلستان در حوزه اشتغال برطرف شود.

حسینی طلب با اشاره به  فرهنگ سازی و ترویج مهارت آموزی در بنیان خانواده‌ها از سن دانش آموزی با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال پایدار در گلستان گفت که در سال جاری ۳۸ درصد آموزش ها توسط مراکز دولتی و ۶۳ درصد آنان مشارکتی و تفاهم نامه ای انجام شده است.

وی همچنین در این نشست با رونمایی پوستر  ۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و مهارت و فرا رسیدن هفته ملی مهارت گفت: زیارت قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهید، راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی در زندان گرگان، آغاز عملیات اجرایی مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای گمیشان و برگزاری جلسه شورای مهارت گلستان باحضور استاندار از برنامه‌های این هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار