مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:
استفاده از آب دریا به عنوان راهکار بلند مدت تامین آب شرب استان در آستانه تصویب نهایی وزارت نیرو است.
کد خبر: ۹۷۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ 11 July 2021

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای در جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای گلستان برگزار شد گفت: در افق دراز مدت ۱۴۲۵ راهکار اساسی تامین آب شرب در استان، استفاده از آب دریا است.

 

سید محسن حسینی با اشاره به دغدغه تامین آب شرب استان گفت: در بررسی‌ها مشخص شد، طرح جامع آب شرب استان در سال‌های قبل مصوب شده که با توجه به شرایط جدید استان، اصلاح شد و در حال گرفتن مصوبه نهایی از وزارت نیرو است.

 

وی گفت: در بخش درازمدت راهکار اساسی تامین آب شرب استان استفاده ازشیرین سازی آب به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب است که برای ۵۰ میلیون متر مکعب آب باید ۱۰۰ میلیون آب را شیرین سازی کرد که با پیگیری‌های انجام شده، مجوز شیرین سازی در وزارت نیرو درحال نهایی شدن است و در آینده نزدیک این مجوز صادر می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: در میان مدت نیز نیاز‌ها احصا و منابع بررسی شده است که تلاش می‌کنیم با چهار طرح شامل سد میرداماد، سد قره چای، افزایش تخصیص شرب سد نرماب و استفاده از تخصیص ۱۰ میلیون متر مکعبی سد گله ورد آب شرب استان را تامین می‌کنیم.

 

وی افزود: در بخش کوتاه مدت نیز تمام دغدغه ما اجرای شش طرح آبرسانی در استان است که در قالب این طرح ها، حفر تعدادی چاه، چند ایستگاه پمپاژ، چند مخزن، اتصال چاه‌ها به هم، سیستم‌های برقی، خطوط انتقال آب در حال انجام است.

 

وی به افزایش حدود هشت برابری اعتبارات این ۶ طرح آبرسانی اشاره کرد و گفت: مجموع تخصیص چهار سال گذشته طرح‌های آبرسانی، ۵۳ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹، تخصیص آن‌ها ۱۴ میلیارد تومان بوده است که امسال با تلاش‌های شرکت و مساعدت‌های مجمع محترم نمایندگان استان، استاندار محترم، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو، این اعتبارات به ۱۱۹ میلیارد تومان رسید و در خرداد ماه ابلاغ شد.

 

حسینی افزود: شرکت آب منطقه‌ای علاوه بر هزینه کردن تخصیص موجود، منتظر اعتبار جدید نمانده و در حد توان و ظرفیت پیمانکاران طرح‌ها را پیش برده و در حال حاضر حدود ۱۷ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد و بدون تخصیص اعتبار ۳۴ میلیارد تومان نیز طرح در حال انجام دارد که اعتبار امسال می‌تواند تحول زیادی در اجرای طرح‌های آبرسانی ایجاد کند.

 

وی افزود: در بخش تامین آب اضطراری نیز معرفی ظرفیت چاه‌های کشاورزی و ادارات و بخش خصوصی به شرکت آب و فاضلاب برای اتصال به شبکه شرب گرگان به طور مستمر در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار