مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که سیب زمینی تولیدی کشاورزان استان با هدف جلوگیری از کاهش قیمت به واسطه افزایش عرضه مستقیم در بازار و کوتاه کردن دست واسطه‌ها با نرخ جدید حمایتی خریداری می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 30 June 2021

نورمحمد کوچکی روز چهارشنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال در خرید حمایتی سیب زمینی، محصول تولیدی کشاورزان با نرخ ۱۷ هزار ریال خریده می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای خرید حمایتی سیب زمینی، برای فروش این محصول به کارخانه های فرآوری نیز در حال مذاکره هستیم.

امسال ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین های زراعی مرکز و غرب گلستان به زیر کشت سیب زمینی رفته و پیش بینی می شود از این اراضی حدود ۱۵۰ هزار تن محصول برداشت شود.

برداشت سیب زمینی بهاره در گلستان از خرداد آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد .

گلستان از قطب های مهم کشت سیب زمینی کشور به شمار می رود که سالانه حدود ۸ هزار هکتار از زمین های استان در ۲ فصل بهار و پاییز به زیرکشت این محصول می رود و نیاز بخش زیادی از مصرف کشور (اعم از تازه‌خوری و فرآوری کارخانه ها) از سوی کشاورزان این استان تولید و تامین می شود.

کارشناسان کشاورزی در گلستان معتقدند : برای کم شدن نگرانی سیب زمینی کاران در فصل برداشت، علاوه بر فعال کردن زمینه صادرات، به مدیریت کشت و سرمایه‌گذاری در اجرایی شدن طرح قرارداد کارخانه داران با سیب‌زمینی‌کاران در زمان کشت و نیز طرح های بلند مدت و هدفمند مانند از جمله ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در استان احتیاج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار