معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس از برپایی ۱۸۷ پایگاه طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان این شهرستان در تابستان امسال خبر داد و گفت که کلاس‌های این طرح به‌صورت حضوری با نفرات محدود و مجازی از اول تیرماه در ۱۸۷ مدرسه و پنج کانون فرهنگی - ورزشی آغاز شده است.
کد خبر: ۹۷۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 27 June 2021

سیدصالح رفعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که آموزش و پرورش گنبدکاووس همانند سال‌ قبل و با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و به منظور پُرکردن مفید اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، برپایی کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری را به ۲ صورت حضوری و از طریق شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) در دستورکار قرار داد.

وی افزود: به همین منظور آموزش و پرورش ۱۸۷ پایگاه تابستانی را در مدارس مناطق شهر و روستایی گنبدکاووس از اول تیرماه با رویکرد هر مدرسه حداقل یک کلاس ورزشی و یک کلاس هنری و در مجموع هزار و ۲۵ دوره آموزش حضوری و مجازی را فعال کرده است.

رفعتی از احتمال افزایش پایگاه‌های تابستانی طرح غنی سازی اوقات فراغت در مدارس گنبدکاووس خبرداد و اضافه کرد: نام نویسی از دانش آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی در مدارس و نیز کانون‌های فرهنگی و تربیتی شهید رجایی و میثاق، مجتمع ورزشی تختی و دارالقرآن همچنان ادامه دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، بازیگری، اوریگامی، قصه‌گویی، داستان نویسی، نمایش صحنه‌ای، نقالی، خیاطی و آرایشگری را از جمله کلاس‌های هنری در کانون‌های فرهنگی زیرنظر آموزش و پرورش این شهرستان نام برد و گفت که تاکنون ۵۵۰ دانش آموز در این دوره‌ها ثبت نام کردند.

وی افزود: علاوه بر دوره‌های هنری، ثبت نام در ۱۸ رشته مختلف ورزشی ویژه دختران و پسران و آموزش این رشته‌ها به‌صورت حضوری محدود و یا از طریق تولید محتوا از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.

به گفته رفعتی، ثبت نام کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستان ویژه دانش آموزان بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس نیز علاوه بر مدارس توسط کانون فرهنگی و تربیتی بعثت این بخش در حال انجام است.

وی، ارائه آمار دانش آموزان ثبت نام کنندگان در طرح‌های اوقات فراغت تابستان آموزش و پرورش گنبدکاووس را به روزهای آینده موکول کرد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۳ هزار نفری گنبدکاووس، ۸۵ هزار دانش‌آموز دارد که در ۵۰۰ آموزشگاه مناطق شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

همچنین مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد که کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از اولی تیرماه به صورت حضوری محدود و برخط مجازی در شهرستان فعال شده است.

ندا جلالی افزود: ۲۲ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی از جمله "نقاشی، سفال‌گری، شعر و قصه گویی، روباتیک، آزمایش‌های علمی، شاهنامه خوانی و هنرهای دستی" به صورت حضوری محدود با نام نویسی حدود ۱۵۰ عضو کانون‌های پرورش فکری گنبدکاووس درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۵۳ کارگاه برخط استانی در فضای مجازی نیز با استفاده از مربیان کانون پرورش فکری به عنوان مدرس برای تمام گروه‌های سنی عضو این مرکز فرهنگی و هنری تشکیل شده است.

شهرستان گنبدکاووس هم اکنون ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یک کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه پستی دارد که از مجموع ۱۰ هزار عضو این مراکز به سبب شیوع کرونا فقط ۲ هزار عضو آن فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار