۲ شهروند علاقه‌مند به محیط زیست و حیات وحش که یکی از آنان روحانی و امام جماعت یکی از مساجد این شهر بود ۲ بهله پرنده شکاری مصدوم از گونه دلیجه را برای تیمار و مراقبت‌ درمانی به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ساحلی تحویل دادند.
کد خبر: ۹۷۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 26 June 2021

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این پرنده های مصدوم پس از ثبت داده‌های مورفولوژیکی برای تیمار و مراقبت‌های درمانی به اداره کل محیط زیست گلستان منتقل شدند.

علی بیانی با قدردانی از اقدام این شهروندان علاقمند به محیط زیست از مردم خواست در صورت مشاهده پرندگان آسیب دیده، موضوع را با تلفن ۱۵۴۰ به محیط زیست اطلاع دهند.

وی بیان کرد: زیستگاه های منطقه در معرض تهدیدات گوناگونی همچون شکار غیرمجاز، فعالیت غیرقانونی در اراضی ساحلی و تخریب و تصرف منابع ملی قرار دارد که به دلیل محدودیت نیروی انسانی، امکانات و بودجه محیط زیست، برخی از این مسایل پنهان می ماند که همراهی مردم نقش بسزایی در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی خواهد داشت.

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان ترکمن به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر به‌فرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع شده و همه ساله از اوایل تیر تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت‌شده است.

گلستان از معدود تنفس‌گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف به‌ویژه زمستان در زیستگاه های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار