مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و ۸۰۶ تن انواع فرآورده خام دامی از این استان به هشت کشور جهان صادر شد.
کد خبر: ۹۷۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 22 June 2021

غلامرضا محرابی بیان کرد: این فرآورده‌های خام دامی با ۴۶۳ محموله به کشورهای مالزی، افغانستان، گرجستان، ترکمنستان، قطر، تایلند، ویتنام و عراق صادر گردید.

وی ادامه داد: محموله های صادراتی شامل پا و پنجه مرغ، آلایش مرغی، تخم مرغ خوراکی، خوراک، مکمل آبزیان و محصولات لبنی بود.

گلستان چهار پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تیل آباد آزادشهر، تنگراه گالیکش (شرق) و گمرگ اینچه برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) دارد و مجوز حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج استان از طریق این پست ها صادر می شود.

گمرک خشکی اینچه برون در شهرستان گنبد کاووس واقع در شمال گلستان و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد که ارتباط جاده ای و ریلی را با کشورهای آسیای میانه و چین برقرار می کند.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است که مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.

اقتصاد اصلی ساکنان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و در این استان سالانه پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید می شود.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، ازجنوب با سمنان و از غرب با خراسان شمالی همسایه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار