بستری ۲۹۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان، مصرف بیشتر از سقف مجاز برق، افزایش ۳۸ درصدی کشف موادمخدر و اجرای طرح ترخیص وسائل نقلیه توقیفی در استان و کشف ۶۱ هزار و ۹۱۸ لیتر روغن دیزلی احتکاری در علی‌آباد کتول از مهمترین اخبار امروز یکشنبه این استان شمالی است.
کد خبر: ۹۷۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ 20 June 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۲۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان خبر داد و گفت: بستری این تعداد بیمار نسبت به اوایل هفته قبل روند افزایشی داشته است.

عبدالرضا فاضل افزود: از مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز بیارستانی گلستان ۵۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و ۲۰ بیمار نیز با دستگاه تنفسی به حیات خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون شهرهای گرگان، گنبدکاووس، کلاله، آق قلا و علی‌آبادکتول در وضعیت نارنجی کرونایی و بقیه شهرهای گلستان در وضع زرد قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا و احتمال شیوع موج جدید این بیماری، به مردم استان توصیه کرد همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و باز زدن ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها و سفرهای غیرضرور، به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کنند.

**

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که سقف مجاز امروز یکشنبه مصرف برق در استان ۹۰۰ مگاوات بود که از ساعت ۱۲ نزدیک به ۶۰ مگاوات بیشتر از سقف مجاز، مصرف شد.

علی اکبر نصیری افزود: گروه‌های "د، ه، و، الف و م" و شهرک‌های صنعتی که خاموشی آن‌ها طبق برنامه بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ تعیین شده اگر در این ساعات، ۳۰ تا ۴۰ درصد برق کمتری مصرف کنند، شاید نیازی به خاموشی اضطراری نداشته باشیم.

**

غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، تعویض و مرمت شبکه قدیمی آب شرب آزادشهر را علت اختلال در شبکه توزیع آب این شهر دانست و با قدردانی از صبر و تحمل مردم، از آنان خواست نگران کمبود و قطعی آب نباشند زیرا این معضل با پیگیری از طریق وزیر نیرو و تدبیر اداره آب و فاضلاب و همکاری منابع امور آب، به‌زودی برطرف می‌شود.

**

حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر نیز گفت که براساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی از سوی نامزدهای پیروز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ممنوع است و فرمانداری، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت بر اجرای این مصوبه نظارت کامل دارند.

**

جانشین فرمانده انتظامی گلستان بیان داشت که از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار تُن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد بیشتر است.

سرهنگ فرزاد تاجره افزود: فقط در سه عملیات اخیر در گرگان، گالیکش و علی آبادکتول ۴۱۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

وی همچنین اضافه کرد که باتوجه به کمبود روغن دیزلی و افزایش بی رویه قیمت آن در بازار آزاد، ماموران پلیس امنیت اقتصادی گلستان به منظور کاهش التهابات بازار و کشف احتمالی احتکار این محصول، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ تاجره افزود: ماموران این واحد با رصد دقیق بازار و انجام اقدامات اطلاعاتی با همکاری پلیس آگاهی علی آباد کتول موفق به شناسایی محل نگهداری روغن‌های دیزل در این شهرستان شدند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر ۶۱ هزار و ۹۱۸ لیتر روغن دیزلی احتکاری به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

**

رییس پلیس راهور گلستان نیز گفت که از امروز با هدف کمک به شهروندان طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها آغاز شده و مالکان این خودروها تا ۲ ماه آینده فرصت دارند برای انجام اقدامات لازم در این رابطه به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

عباس مهاجر بسطامی افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص این خودروها پیش بینی شده که بخشش جرایم تاخیر در پرداخت مربوط به سال ۹۹ و قبل آن و پرداخت اقساطی جریمه‌ها تا یکسال از جمله این تسهیلات است.

**

فرمانده انتظامی بندرگز گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای نوکنده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مهدی مهدوی نیا افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام و در بازرسی از منزل مورد نظر، هفت دستگاه ماینر را کشف کردند و یک متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

**

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، یعقوب مطهری مدیر هسته فناوران تکامل صنعت و عضو مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان که در حوزه طراحی و ساخت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی فعالیت می‌کند به اتفاق نسیبه حاجیلری، عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه گلستان باهدف تسریع در برداشت گل زعفران از زمین‌های کشاورزی، اقدام به اختراع "ربات زعفران‌چین" کردند.

این ۲ پژوهشگر گلستانی با ارسال طرح اختراعی خود به جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام که به‌عنوان تنها رویداد بین‌المللی تایید شده از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری در کشور برگزار می‌شود، موفق به کسب مدال برنز در این جشنواره شدند.

**

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس، خدیجه ترکیان مسوول مرکز مشاوره، بهداشت و درمان این دانشگاه نیز به‌عنوان مشاور نمونه در بین دانشگاه‌های کشور انتخاب و موفق به کسب نشان حامی از سوی دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

استان گلستان حدود ۱۰۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار