رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مواردی از تخلفات انتخاباتی در گلستان به دبیرخانه ستاد اعلام شد که پس از دعوت از نامزدها، با تذکر موضوع حل و فصل شد.
کد خبر: ۹۷۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 14 June 2021

به گزارش تابناک گلستان، هادی هاشمیان ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اظهارکرد: مواردی از تخلفات انتخاباتی در گلستان به دبیرخانه ستاد اعلام شد که پس از دعوت از نامزدها، با تذکر موضوع حل و فصل شد و تخلف و جرم منجر به تشکیل پرونده در استان نداشتیم.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: ارتکاب تخلف به بهانه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی پذیرفته نیست و دستگاه های نظارتی و قضایی در برخورد با متخلفان، مصلحت اندیشی نمی کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما بر پیشگیری از تخلفات متمرکز است، گفت: کتابچه بایدها و نبایدهای انتخاباتی و قوانین مرتبط در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهیه و در اختیار نامزدهای انتخاباتی سراسر استان و اعضای ستاد آنها قرار گرفته است.

هاشمیان با اشاره به افزایش رصد فضای مجازی گفت: در یکی از شهرستان ها هم فردی که با تکرار سخنان معاندین در شبکه های اجتماعی، مردم را به رای ندادن ترغیب می کرد شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه از بررسی هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان خبر داد و گفت: اگر به این نتیجه برسیم که این پول ها کثیف است یا برای دریافت رانت و ویژه خواری پس از انتخابات بین نامزدها و برخی افراد رد و بدل می شود، پرونده قضایی تشکیل می دهیم.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: نامزدی که برای انتخاب شدن، وامدار کسی باشد چطور می تواند پس از برگزیده شدن به عنوان نماینده مردم، جلوی فساد و تخلف در شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا را بگیرد.

سیدحسینی از نامزدها خواست: منابع مالی تبلیغات خود را مراقبت کنند تا در آینده مورد وهن و اتهام قرار نگیرند.

دادستان مرکز استان در ادامه به نحوه چاپ و نصب برخی بنرهای تبلیغاتی هم انتقاد کرد و گفت: دستگاه های اجرایی موظف هستند تبلیغاتی که با قوانین تبلیغات انتخاباتی، مغایرت دارد، جمع آوری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار