همزمان با شهادت جانسوز رییس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) آحاد مختلف مردم گلستان امروز یکشنبه با حضور در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و سایر مکان‌های مذهبی در سوگ شهادت ششمین امام خود اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۹۶۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 06 June 2021

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا سبب شد مراسم‌های عمومی کمتری برگزار شودو شیفیتگان گلستانی این امام همام در اجتماعات کوچکتر برای موسس فقه شیعه جفعری عزاداری و سوگواری کنند .

گروهی از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور در حرم مطهر امامزادگان گلستان، ضمن زیارت و دعا و نیایش ، به عزاداری پرداختند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع ماسک و طبخ و توزیع هزاران وعده غذایی گرم از جمله مراسماتی است که حال و هوای معنوی خاصی به شهرهای گلستان بخشیده است.

همچنین امروز یکشبه 2 هزار پرس وعده غذایی گرم از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان بین نیازمندان گرگانی توزیع شد.

ابو عبدالله، جعفر بن محمد الصادق معروف به جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان؛ فرزند امام محمد باقر (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند.

امام صادق (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسیدند و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شدند.

همه جریان‌ها و حرکت‌های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق (ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار