مهدی محمدی در گفتگو با تابناک:
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۸۰۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار طی روز‌های آینده قطعا افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۵۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 18 April 2021

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: ۸۰۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷.۵ درصد در بخش‌های ویژه بستری شده اند که حال ۳.۶ درصد از این افراد یعنی ۲۹ نفر، وخیم و به دستگاه تنفس مصنوعی نیازمند هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد بیماران بستری در کرمانشاه ۱۷.۷ درصد در بیمارستان فارابی می‌باشد، ۴۴.۵ درصد بیماران در شهرستان‌های استان و ما بقی در کرمانشاه هستند که در شهرستان‌ها بیشترین تعداد در بیمارستان سنقر با ۶۷ نفر سپس بیمارستان اسلام آباد غرب با ۶۲ نفر و بیمارستان کنگاور با ۵۰ نفر می‌باشد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در تمام بیمارستان‌های شهرستان کرمانشاه به غیر از معتضدی و امام سجاد بیمار کرونایی بستری است که بیشترین تعداد مربوط به بیمارستان فارابی با ۱۴۳ نفر می‌باشد همچنین بیشترین تعداد بستری‌ها در بخش icu در بیمارستان فارابی با تعداد ۳۴ نفر و سپس بیمارستان گلستان با ۳۳ نفر می‌باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر فوتی داشتیم و از حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی که به بیماران کرونایی اختصاص داده بودیم تنها ۲۰۰ تخت ظرفیت پذیرش بیماران جدید را دارد و از آن جایی که قطعا طی روز‌های آینده تعداد مبتلایان افزایش خواهد یافت در حال پیگیری به منظور افزایش تعداد تخت‌ها به ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ هستیم.

وی تعداد بستری‌ها در ۲۴ گذشته را ۲۱۵ نفر در استان اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد بستری‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌ها داشتیم ۱۶ نفر مربوط به بیمارستان پاوه و سپس ۲۳ تفر در بیمارستان فارابی و در نهایت ۲۲ نفر در بیمارستان امام رضا کرمانشاه بوده است.

محمدی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله در پیشگیری از گسترش این ویروس استفاده از ماسک است و توصیه ما ماندن شهروندان در منزل است و در صورت اجبار برای خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند، آن چه که باعث تاسف است حضور گسترده مردم در مکان‌هایی مانند طاقبستان و بازار و عدم استفاده از ماسک است که این موضوع نشان از باور نداشتن شهروندان به جدی بودن بحران کرونا دارد، اما فوت ۱۵۹۹ نفر از هم استانی‌های ما که مرتبا هم در حال افزایش است عمق فاجعه را نشان می‌دهد
.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار