مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت که از مجموع ۴۷ هزار و ۶۵۸ واحد مسکونی مناطق روستایی این شهرستان، ۲۷ هزار و ۶۶ واحد معادل ۵۷ درصد کم دوام است که در زمان بروز حوادث احتمالی تهدید جدی برای سلامت افراد به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 13 April 2021

مرتضی صابری روز سه‌شنبه در نشست خبری به‌مناسب سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: بخش قابل توجهی از واحدهای مسکونی کم دوام مناطق روستایی گنبدکاووس در نواحی شمالی و بخش داشلی برون شهرستان واقع‌ است که مالکان آن ها به دلایل بضاعت کم و همچنین جایز ندانستن دریافت تسهیلات از سوی بزرگان اهل سنت، از وام طرح ویژه مقاوم سازی این نهاد استفاده نمی‌کنند.

وی با یادآوری اینکه بنیاد مسکن گنبدکاووس از سال ۸۴ تاکنون در قالب طرح ویژه مقام سازی مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات شرایط مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۶۵۹ واحد را فراهم کرده افزود: سهمیه سال گذشته این شهرستان برای مقاوم سازی مسکن روستایی ۷۸۰ واحد با ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بود.

صابری سهمیه امسال گنبدکاووس در طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را هزار و ۶۰۰ واحد اعلام کرد و از مردم مناطق روستایی این شهرستان خواست برای مقاوم سازی مسکن خود با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده ۵۰۰ میلیون ریال برای هر واحد، اقدام نمایند.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس با اشاره به وجود ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای کد شناسایی در این شهرستان از تهیه طرح هادی برای همه این روستاها خبر داد و گفت: تاکنون این طرح در ۹۲ روستا اجرا شده و گنبدکاووس در این بخش رتبه ۱۲ استان گلستان را دارد.

به گفته وی، اکنون افق ۱۰ ساله طرح هادی در ۹۸ روستای گنبدکاووس پایان یافته که با پیگیری‌های انجام شده، بازنگری این طرح در ۳۷ روستا انجام شده و بقیه روستاها در نوبت هستند.

صابری افزود: پارسال از منابع مختلف اعتباری (سیل، ماده ۱۰ حوادث استانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) در مجموع ۹۰ میلیارد ریال در بخش عمران ۳۸ روستای گنبدکاووس برای انجام ۸۷ هزار مترمربع آسفالت و به‌سازی معابر هزینه شد.

وی، احداث ۵۴۸ واحد مسکونی ویژه محرومان با اعتبار تسهیلاتی ۲۲۰ میلیارد ریال و کمک بلاعوض ۱۴۰ میلیارد ریال، احداث ۳۹ واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای ۲ معلول، اجرای نقشه کشی ۱۴ هزار ۵۰۰ واحد مسکونی در ۴۸ روستای طرح اصلاحات ارضی با همکاری بنیاد علوی برای صدور سند مالکیت، واگذاری افزون بر ۲۰۷ هزار مترمربع زمین در قالب ۷۸۰ قطعه در مناطق روستایی به افراد فاقد مسکن و یا آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه و آماده ساخت ۹۶ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس درسال گذشته برشمرد.

گنبدکاووس ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار