تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان مراوه‌تپه تا پایان فروردین، روند افزایشی ابتلا به کرونا در گلستان و برگزاری نخستین نمازجمعه سال ۱۴۰۰ در تمام شهرها از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته استان است.
کد خبر: ۹۵۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 25 March 2021

 

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، مرحله دوم ساخت بیمارستان گالیکش از اردیبهشت شروع می‌شود و بیمارستان مراوه‌تپه نیز تا پایان فروردین امسال تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

رضا آریان‌پور افزود: سال گذشته با تجهیز بیمارستان‌های فاطمه الزهراء(س) مینودشت و رسول اکرم(ص) کلاله به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز، روند دسترسی به تشخیص، بستری و درمان بیماران کرونایی در این ۲ بیمارستان مطمئن‌تر شد.

**

براساس اطلاعیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان، نخستین نمازجمعه سال ۱۴۰۰ با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا، گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان به ۲۳۳ نفر رسید که ۵۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و به ۲۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

عبدالرضا فاضل از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از رفتن به مسافرت و شرکت در دورهمی‌ها پرهیز و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

**

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا چهارم فروردین امسال، ۵۳ تیم عملیاتی استان در قالب طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۰ تعداد ۴۸ ماموریت از جمله ۳۷ مورد حوادث جاده‌ای، چهار فقره حوادث شهری و چهار مورد حوادث کوهستان انجام داده است.

فرهاد میقانی افزود: در این ماموریت‌ها به ۱۳۲ فرد حادثه دیده که ۹۳ نفر آنها مصدوم شده بودند، توسط امدادگران این جمعیت خدمات رسانی شد ضمن اینکه ۳۸ نفر از مصدومان نیز به مراکز درمانی گلستان انتقال یافتند.

**

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت و گو با ایرنا گفت: باتوجه به گرمای هوا، دو سوم نیروهای حفاظتی ادارات منابع طبیعی سراسر استان از روز گذشته تا ظهر امروز برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی، آماده‌باش هستند.

عبدالرحیم لطفی افزود: از روز گذشته تاکنون به غیر یک فقره آتش سوزی مختصر یک اصله درخت خشک در ارتفاعات کوهمیان آزادشهر که در کمتر از ۱۵ دقیقه مهار شد، آتش سوزی دیگری گزارش نشده است.

**

فرمانده انتظامی آزادشهر از کشف ۲۸ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی تیل آباد به ۲ دستگاه کامیون مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

سرهنگ سید داوود حسینی افزود: ‌ماموران در بازرسی از این کامیون‌ها، ۲۸ تن چوب قاچاق را کشف و تحویل مراجع ذیصلاح دادند و ۲ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در استان، آبیاری مزارع برای جبران کم آبی ضروری است.

محمدرضا عباسی افزود: هم اکنون بیشتر مزارع گلستان رطوبت مناسبی ندارند و بعد از نخستین بارندگی بلافاصله باید محلول پاشی انجام شود.

وی اظهار داشت: استفاده از کود سرک، ازته و پتاسه در صورت استفاده نکردن آن در ۲۰روز گذشته، نیز توصیه می‌شود.

**

موسسه کودکان خلاق گلستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس مسابقه "کتاب دوست داشتی من در نوروز ۱۴۰۰ " را برگزار می‌کند و علاقمندان در تمام گروه‌های سنی می‌توانند با تهیه فیلم حداکثر پنج دقیقه‌ای و ارسال آن از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۶۹۶۶۰۶۸۸ تا ۱۳ فروردین در ۲ بخش کتاب‌خوانی و معرفی کتاب این مسابقه فرهنگی شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار