استاندار:
استاندار گلستان با اشاره به محدود بودن منابع آبی گفت که تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهری استان با هدف تصفیه آب و بازگرداندن مایه حیات به چرخه طبیعت ضروری است.
کد خبر: ۹۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ 22 March 2021

 

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی استانداری، هادی حق‌شناس روز دوشنبه در بازدید از منابع آب شهری و تصفیه خانه فاضلاب گرگان اظهار داشت: روند اجرای طرح فاضلاب استان کند و به نسبت میانگین کل کشور یک سوم است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گرگان دارای بهترین وضعیت اجرای طرح فاضلاب در گلستان است که این طرح در حدود دو سوم آن معادل ۴۶۰ کیلومتر اجرایی شده و حدود ۷۰ هزار مشترک به این شبکه وصل هستند.

وی با بیان این که در سال جاری ۲۰ هزار مشترک دیگر به این شبکه وصل خواهند شد، اضافه کرد: تلاش می کنیم سرعت اجرای طرح‌های فاضلاب در همه شهرهای استان افزایش یابد که برای رسیدن به میانگین کشوری، باید اعتبارات لازم به این موضوع اختصاص داده شود.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۹۰ درصد آب شرب مورد نیاز گرگان از چاه‌های آب تامین می‌شود.

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در پیامی به مناسبت روز جهانی آب نوشت: ظرفیت های موجود در بخش آب استان بیش از گذشته در خدمت شتاب بخشیدن به توسعه این منطقه فراهم‌ است.

سیدمحسن حسینی در این پیام افزود: برنامه "سازگاری با کم آبی استان گلستان" در انتهای سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید و لازم است سیاست بخش های مختلف مصرف آب، با آن هماهنگ باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار