مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در استان طی روزهای آینده، احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی استان وجود دارد و برای همین نیروهای منابع طبیعی به حالت آماده‌باش درآمدند.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 16 March 2021

 

عبدالرحیم لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در پی افزایش دمای هوا و کاهش نسبی رطوبت شرایط برای وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی استان فراهم است.

وی درباره آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان هشدار داد و از مردم خواست در این ایام از برافروختن آتش در این عرصه‌ها خودداری کنند یا در صورت ضرورت، قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آماده‌باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد و تأکید کرد: ضرورت دارد مردم که در جنگل‌ها برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.

وی همچنین از مردم به ویژه ساکنان و افراد بومی مناطق حاشیه جنگل، کشاورزان و دامداران خواست تا در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش سوزی با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع با کد 1504 و یا 139 تماس بگیرند.

هواشناسی استان گلستان نیز از تقویت جریانات جنوبی خبر داده و اعلام کرده تا اواخر هفته جوی آرام همراه با افزایش دما را خواهیم داشت.

برهمین اساس اوج افزایش دما برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه است. از پنجشنبه شب با عبور موج ناپایدار شاهد افزایش ابر، بارندگی، کاهش دما، پدیده مه و گاهی وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار