مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: فاز اول ایجاد زیرساخت های پروژه راه آهن اینچه‌برون به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 16 March 2021

 

محسن اعتماد بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: راه آهن یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه هر کشور بوده که در برنامه ششم توسعه به آن تاکید شده است.

وی بیان کرد: راه آهن قزاقستان ایران و ترکمنستان در سال ۹۳ افتتاح شد و این امر یک ظرفیت بزرگ برای توسعه اقتصادی محسوب می شود ولی آن گونه که باید به اهداف و ایده آل ها نرسیده‌ایم و در این خصوص نیاز به هم افزایی وجود دارد.

اعتماد اضافه کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال راه آهن به دلیل شیوع کرونا بسته بود اما از ماه پنجم صادرات و واردات از سر گرفته شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: در هفت ماهه امسال ۲۸۴ هزار تن صادرات ریلی داشتیم که ۱۰۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

اعتماد تصریح کرد: در مجموع ۳۲۲ هزار تن حجم بارگیری صادرات و واردات بوده است.

وی همچنین از کاهش میزان حمل و نقل مسافر خبر داد و افزود: در سال ۹۸ حدود ۷۹۰ هزار نفر توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا به ۳۵۵ هزار نفر رسیده است.

اعتماد عنوان کرد: در پنج ماهه اخیر ۲۲ میلیارد تومان پروژه اجرا کردیم که شامل دو محوطه تخلیه و بارگیری، ایجاد ساختمان مرزبانی و پلیس راه آهن، ایجاد فضای محصور، ایجاد زیرساخت ارتباطی فیبر نوری با ایستگاه اترک ترکمنستان و اتصال خط عریض است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: تکمیل زیرساخت‌های اینچه برون می تواند تا سه هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

وی بیان کرد: فاز اول ایجاد زیرساخت های پروژه راه آهن اینچه‌برون به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شامل زیرسازی و روسازی خطوط ریلی، تعمیرات دیزل فنی و غیره است.

طبق گفته وی هنوز ۵۳۸ هکتار فاز اول به راه‌آهن واگذار نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار